اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سوئد:

مشکلات اتباع افغانی به بازگشت صلح در افغانستان برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: سفیر سوئد در ایران گفت: تمامی مشکلات اتباع افغانی به بازگشت صلح در کشور افغانستان باز می‌گردد.

مشکلات اتباع افغانی به بازگشت صلح در افغانستان برمی‌گردد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ماگنوس ورنشتد بعد از ظهر امروز در بازدید از وضعیت اتباع خارجی در اصفهان در نشستی با معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان اظهار داشت: وجود پناهندگان افغانی مشکلات زیادی را برای ایران به وجود آورده است و به دوش کشیدن این مشکلات به تنهایی برای ایران دور از انصاف و انسانیت است.
وی با اشاره به بازدید از سایت مدرسه در حال احداث برای اتباع افغانی حاضر در اصفهان و همچنین مرکز دیالیز در زینبیه بیان داشت: ایران در تأمین رفاه، امنیت و آسایش پناهندگان افغانی اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای را انجام داده است.
سفیر سوئد با تاکید بر اینکه اساس تمامی مشکلات اتباع افغانی به بازگشت صلح در کشور افغانستان باز می‌گردد، تصریح کرد: سازمان ملل متحد برای حل این مشکل در تدارک برگزاری کنفرانسی برای بررسی وضعیت و آینده کشور افغانستان و مردم آن با حضور کشورهای همسایه و نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پاییز سال جاری است.
وی افزود: پاییز امسال موقعیت حائز اهمیتی برای افغانستان در حال شکل‌گیری است و جلسات مهمی برای بررسی آینده افغانستان و تصمیم‌گیری در این خصوص برگزار می‌شود.
ورنشتد تاکید کرد: ایران یکی از مهره‌های اصلی درگیر در مسئله پناهندگی آوارگان افغانی است، لذا نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت ایران به کار می‌گیرند تا خدمات بهتری به این افراد از سوی ایران ارائه شود.
وی ادامه داد: بازدیدهای نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از مناطق مختلف اسکان پناهندگان در ایران ادامه دارد و گزارش ما می‌تواند کمک زیادی به ایران در کمک‌رسانی به پناهندگان بکند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول