اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دولت آذربایجان صورت گرفت؛

کاهش اتباع ورودی آذربایجان به ایران

خبرگزاری فارس: فرمانده هنگ مرزی آستارا از کاهش ورودی اتباع جمهوری آذربایجان به ایران خبر داد و گفت: سیاست‌های اخیر دولت جمهوری آذربایجان عامل اصلی کاهش ورود اتباع این کشور به ایران است.

کاهش اتباع ورودی آذربایجان به ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ایرج زارعی عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کاهش اخیر آمار مسافران ورودی به ایران از طریق مرز آستارا با جمهوری آذربایجان اظهار داشت: آمار مسافران از جمهوری آذربایحان از یک‌هزار و 500 نفر به 200 نفر در روز کاهش یافته است.
وی افزود: با توجه به تاثیرات عمیقی که تردد اتباع جمهوری آذربایجان بر فرهنگ این کشور گذاشته است و مردم مسلمان و شیعه این کشور از نزدیک و به دور از شایعات، واقعیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را لمس کرده‌اند به همین دلیل مسئولان جمهوری آذربایجان با احساس نگرانی در این باره اقدام به کاهش تردد آنها به ایران کرده‌اند.
زارعی بیان داشت: پیش از سال 68 مردم جمهوری آذربایجان آشنایی زیادی در باره وضعیت معشیتی و نحوه برخورداری زنان در جمهوری اسلامی از حقوق خود نداشتند ولی اکنون بیشتر آنها متوجه رفاه مردم شده‌اند.
وی آمار ارائه شده در زمینه قاچاق کالا در جلسه مذکور را مربوط به مبادی ورودی از استان‌های همجوار دانست و گفت: این قاچاق ارتباطی با مرزهای زمینی و دریایی آستارا ندارد.
فرمانده هنگ مرزی آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به اقداما‌های کنترلی مسئولان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، امنیت در مرز آستارا برقرار است.
وی با یادآوری سیاست‌های دولت بر افزایش تردد مسافران آذربایجانی به ایران به ویژه با لغو یک طرفه روادید، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری تمام مسئولان و ارگان‌ها شاهد افزایش تردد اتباع دو کشور در این مرز باشیم.
زارعی امنیت را اساس توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: امنیت پایدار لازمه توسعه همه جانبه کشور در حوزه‌های مختلف بوده که توسعه روزافزون کشور نشان از امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر اینکه مرزبانان هوشیار و با بصیرت حضور همه جانبه‌ای در مرزهای ایران اسلامی دارند، بیان داشت: امنیتی که در این شهرستان در مرزهای آبی و خشکی به وجود آمده در سطح کشور مثال زدنی است و مرز آستارا یکی از امن‌ترین مرزهای کشور به شمار می‌رود.
آستارا در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول