اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور مسئولان انجام شد؛

آغاز ساخت دستگاه سنجش آلودگی هوا در دشتستان

خبرگزاری فارس: ساخت دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان دشتستان آغاز شد.

آغاز ساخت دستگاه سنجش آلودگی هوا در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظهر امروز در آیین آغاز ساخت دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر برازجان اظهار داشت: این دستگاه به منظور سنجش آلودگی هوای شهر، علل و عوامل آن و نیز تاثیر آن بر روی تصمیمات مهم زیست‌محیطی در شهر برازجان احداث خواهد شد.
بهروز اتابک‌زاده افزود: این سیستم با ذخیره کردن انواع گازهای آلاینده ساکس، ناکس و ازن، گازهای خروجی اتومبیل‌ها و گرد و خاک موجود در هوا را اندازه‌گیری می‌کند.
وی اضافه کرد: این اطلاعات هم از طریق صفحه دیجیتالی به اطلاع عموم رسانده می‌شود و هم به منظور اتخاذ تصمیمات مهم در اداره محیط زیست شهرستان بررسی می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: شهر برازجان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان است و در مجاورت کارخانه سیمان دشتستان، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی دیگر قرار دارد و متحمل بار ترافیکی زیادی به لحاظ قرار گرفتن در چهارراه استان به سایر استانهای همجوار است و این طرح برای برازجان بسیار ضروری بوده است.
اتابک‌زاده عنوان داشت: این دستگاه بعد از شهر بوشهر دومین دستگاه سنجش آلودگی در استان است.
وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر مقام معظم رهبری به عسلویه برای احداث چهار دستگاه در سطح استان اعتبار 8 میلیارد ریال مصوب شد که بعد از شهرهای برازجان و گناوه، عملیات اجرایی دو دستگاه دیگر در عسلویه و کنگان نیز آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان محیط زیست شهرستان دشتستان نیز گفت: این دستگاه در ساختمانی به ارتفاع سه تا چهار متر و به مساحت 60 مترمربع طراحی شده که با سنسورها و فیلترهای خاص، آلودگی‌ها را ذخیره کرده و صفحه مانیتور آن نیز که در وسط میدان شهرداری نصب خواهد شد و همه پارامترهای آلودگی‌های هوا را نمایش خواهد داد.
ثابت جوکار اظهار داشت: اندازه‌گیری دمای هوا، اندازه‌گیری سرعت باد و بررسی برخی عوامل و اتخاذ تصمیماتی نظیر تعطیل شدن مدارس، کنترل ترافیکی، ممانعت از عبور و مرور برخی اتومبیل‌ها از مهم‌ترین فواید اجرای این طرح است.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح دویست میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده اذعان داشت: امیدوار هستیم در کوتاه‌ترین فاصله زمانی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول