اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

21درصد مراتع آذربایجان‌شرقی فقیر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 21درصد مراتع آذربایجان‌شرقی فقیر هستند که این امر مدیریت استفاده از مراتع توسط دامداران را ضروری می‌سازد.

21درصد مراتع آذربایجان‌شرقی فقیر هستند
مسعود محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز بر استفاده بهینه از سرمایه‌های کشاورزی و مدیریت منابع  تاکید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ‌از مجموع 14.3میلیون هکتار جنگل کشور نزدیک به 156 هکتار در آذربایجان‌شرقی قراردارد که 1.32 درصد جنگل‌های کشور را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع آذربایجان‌شرقی از نظر جنگل‌های کشور در رده 23 قرار دارد که بیشترین جنگل‌های استان نیز در منطقه ارسباران قراردارد.
محمدیان بیان کرد: بیشترین وسعت جنگل‌های استان در سه شهر کلیبر، جلفا و ورزقان قرار دارد که در این میان کلیبربا 43درصد بیشتر وسعت جنگلی را در اختیار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بااشاره به وضعیت مراتع استان گفت: 21درصد مراتع آذربایجان‌شرقی فقیر هستند که این امر مدیریت استفاده از مراتع توسط دامداران را ضروری می‌سازد.
وی ادامه داد: ‌آذربایجان‌شرقی 2.9 درصد مراتع کشور را در اختیار دارد که رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به وضعیت مکانیزه کردن کشاورزی در استان افزود: ‌در مدت برنامه چهارم توسعه این استان با توزیع 7 هزار انواع تراکتور و کمباین مقام اول مکانیزاسیون کشاورزی را در کشور داشته است.
محمدیان یادآور شد:‌ در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون استان بالاتر از میانگین کشوری و در حدود 1.47 اسب بخار در هکتار است.
این مسئول کشاورزی استان اضافه کرد: 27 هزار و 435 دستگاه تراکتور و نیز 480دستگاه کمباین در مزارع استان در حال فعالیت هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر 55درصد مراتع استان از نوع متوسط بوده و تنها 24 درصد مراتع در رده خوب هستند که این امر با کاهش بارندگی کاهش نیز خواهد یافت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول