اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بررسی پرونده 3 بانک استان خراسان رضوی؛

پرونده 4 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی در حال بررسی است

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده 4 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی در سه بانک استان خراسان رضوی در حال بررسی است.

پرونده 4 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی در حال بررسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن درویشیان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس سازمان بازرسی استان برگزار شد در پاسخ به فارس در ارتباط با ارزش ریالی پرونده‌های در حال بررسی اظهار داشت: در حال حاضر سه پرونده تسهیلات بانکی که براساس آن افراد به کسب مال غیرمشروع در راستای دریافت تسهیلات بانکی در استان کرده‌اند در حال بررسی است که بر این اساس ارزش ریالی این پرونده‌ها در حدود 4 میلیارد تومان است.
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور افزود: در این راستا در یک پرونده بانکی که در سازمان بازرسی استان در حال بررسی است در حدود 2 میلیارد تومان و در دو پرونده دیگر هر کدام در حدود یک‌میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استان که سوء‌استفاده و مال غیرمشروع از آن کسب شده است در حال بررسی است.
درویشیان ادامه داد: سازمان بازرسی استان از سال گذشته تاکنون بررسی‌هایی در ارتباط با تسهیلات بانکی شش بانک استان صورت گرفت که براین اساس سه پرونده در ارتباط با دریافت تسهیلات بانکی غیر مشروع تشکیل شده است.
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه چند نفر در این حوزه به عنوان متهم شناسایی شده‌اند اظهار داشت: این پرونده‌ها در حال بررسی است و تا زمانی که پرونده کیفری در دادسرا صدور رای نشود نمی‌توان اسمی از افراد و یا بانک‌ها نام برد چرا که این امر خلاف قانون است.

* نبود نظارت‌های جدی داخلی از سوی دستگاه‌ها یکی از علل این فساد اقتصادی
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نقش نظارت‌ها و به ویژه نظارت‌های داخلی و از سوی مسئولان دستگاه‌ها در حوزه عملکردها گفت: اگر جریان نظارتی داخلی در درون دستگاه‌ها به صورت کامل اعمال می‌شد جریان اخیر سیستم‌های بانکی کشور به وقوع نمی‌پیوست.
درویشیان در ادامه به نظارت‌های سازمان بازرسی کشور برعملکرد دستگاه‌ها اشاره داشت و گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بازرسی کشور نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است که در این ارتباط تاکنون و به منظور جلوگیری از این گونه اقدامات و فعالیت‌ها نظارت‌هایی صورت گرفته است.
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اما در مسئله نظارت آنچه که مهم است نظارت‌های داخلی است چرا که نظارت بر تمام سازمان‌های عریض و طویل کشور و با تعداد قابل توجه‌ای زیر مجموعه تنها توسط سازمان بازرسی امکان‌پذیر نیست.

* بازرسی یکی از ابزارهای نظارت است نه همه آن
وی با اشاره به اقدامات نظارتی سازمان بازرسی کشور گفت: بازرسی یکی از ابزارهای نظارت است و در این ارتباط نمی‌تواند همه نظارت‌ها را با بازرسی تنها خلاصه کرد.
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور به وسعت حوزه کاری برخی از دستگاه‌ها و در نهایت نقش موثر نظارت‌های داخلی اشاره کرد و گفت: در حوزه بانک‌ها در حال حاضر و در استان خراسان رضوی بیش از یک‌هزار و 300 شعبه بانک‌های بدون شعبه‌های بانک‌های غیردولتی و خصوصی وجود دارد که نظارت بر این تعداد امری مهم است.
 
*با وجود متن صریح قانون، تبلیغات مواد غذایی غیربهداشتی صورت می‌گیرد
رئیس بازرسی استان خراسان رضوی در ارتباط با اقداماتی که سازمان بازرسی استان در حوزه بررسی تخلفات درحوزه غذا و دارو که در استان صورت گرفته است، گفت: با وجود متن صریح قانون تبلیغات مواد غذایی غیربهداشتی صورت می‌گیرد.
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور افزود: با وجود اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه در ارتباط با تبلیغات مواد غذای غیربهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی ممانعت از این گونه تبلیغات تکلیف شده است اما همچنان شاهد این گونه تبلیغات در رسانه‌های کشور هستیم.
درویشیان ادامه داد: در قانون پیش‌‌بینی شده است که در صورت تبلیغ اینگونه مواد غذایی فاقد استاندارد که غیربهداشتی بودن آن نیز به تایید دانشگاه علوم پزشکی رسیده است جریمه‌ای در حدود 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با وجود این ابزار مناسب قانونی اما همچنان این گونه تبلیغات در رسانه‌های کشور در حال انجام است.
رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به بازرسی‌های سازمان بازرسی استان از کارخانه‌های تولیدی استان در ارتباط با مواد غذایی غیر بهداشتی اشاره کرد و گفت: تاکنون سازمان بازرسی استان بازرسی‌هایی از مراکز و کارخانه‌های تولیدی استان در ارتباط با تولید مواد غذایی غیر بهداشتی داشته است.
وی افزود: در این بازرسی‌ها برخی از کارخانه‌جات مواد غذایی نظیر کارخانه‌های تولیدی سوسیس و کالباس، مواد غذایی 100 درصد غیربهداشتی و نیز غیر استاندارد تولید می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول