اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

خسارت 350 میلیارد تومانی بلایای طبیعی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سال جاری 350 میلیارد تومان خسارت ناشی از بلایای طبیعی به آذربایجان غربی وارد شده است.

خسارت 350 میلیارد تومانی بلایای طبیعی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سیدجواد محمودی ظهر امروز در همایش شهرداران شهرهای مختلف آذربایجان غربی که در سالن شماره 3 استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: این خسارت‌ها به طور عمده ناشی از جاری شدن سیل، خشکسالی و تگرگ بود.
وی تصریح کرد: این میزان خسارت بیش از کل اعتبارات عمرانی یک سال استان است.
این مسئول با بیان اینکه عمده خسارت‌وارد شده بر اثر بلایای طبیعی به شهرهای تازه تاسیس است، خاطرنشان کرد: این شهرها در گذشته روستا بودند و طولی از تبدیل شدن آنها به شهرها نمی‌گذرد.
محمودی بر پیشگیری، ایجاد آمادگی در مقابله با بحران و بازسازی تاکید کرد و گفت: در این میان پیشگیری مهم‌ترین راهکار است.
وی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در پیشگیری از بلایای طبیعی، مقاوم‌سازی است.
این مسئول تصریح کرد: سالانه 1.5 میلیون واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود تا معضل نداری مسکن را در کشور ریشه‌کن کنیم و به اهداف خود در افق 1404 برسیم و بر این اساس لازم است تا مدیریت اصولی بر مدیریت بحران داشته باشیم تا منابع مالی و زمان خود را برای ساخت مجدد واحدهای تخریبی هزینه نکنیم.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: در کشورهای پیشرفته عمر مفید ساختمان‌ها 100 و گاهی 200 سال است ولی در کشور ما ساختمان‌ها دارای عمر 30 ساله هستند.
محمودی بر رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: مردم به بلوغ رسیده‌اند و در برخی از موارد شاهد هستیم در ساخت و ساز ضوابط و مقررات ساختمان را رعایت می‌کنند.
وی بر رعایت قوانین و مقررات ملی صنعت ساختمان تاکید کرد و اظهار داشت: باید شهرداران این مورد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و تبصره‌های ریز و درشت آن را اجرایی کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول