اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان خبر داد:

ثبت 13 زلزله در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته 13 مورد زلزله در سطح سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

ثبت 13 زلزله در سیستان و بلوچستان
حجتعلی شایانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در سال 89، 13 مورد زلزله در سیستان‌و‌بلوچستان ثبت شده که کوچک‌ترین آن 3.1 ریشتر در میرجاوه و بزرگ‌‌ترین آن 4.9 ریشتر در خاش رخ داده که خوشبختانه هیچ کدام خسارت و تلفاتی در پی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در این استان بحث خشکسالی را داشتیم، افزود: این امر به گونه‌ای است که برآورد رودخانه‌ها به نسبت بلند مدت، 58 درصد کاهش و میزان متوسط بارندگی استان نیز به نسبت بلند مدت، 16 درصد کاهش داشته است.
شایانفر بیان داشت:  با توجه به خشک شدن دریاچه هامون و وزش توفان‌های شن و ریزگردها، این خشکسالی در شمال استان محسوس‌تر بوده است.
مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی دو سال اخیر مهم‌ترین مشکلی که در بحث حوادث داشته‌ایم، تامین نشدن اعتبارات ماده 10 و 12 است که با توجه به تمام تلاش‌های انجام شده این موضوع سبب شده نتوانیم پروژه‌ها را به موقع به اتمام برسانیم.
وی افزود: امیدواریم امسال با تخصیص اعتبارات بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را اجرایی کنیم.
شایانفر تصریح کرد: از جمله پروژه‌های نیمه تمام، احداث پنج سالن چند منظوره، طرح جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی شهر یا طرح سیل‌بند آشیانه‌های آتش نشانی مقاوم در برابر زلزله است.
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: در سال 89، سه مرحله سیلاب  در سطح سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که مهم‌ترین آن سیل و توفان حاره‌ای در خرداد ماه سال گذشته است که حدود 20 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
وی ادامه داد: دو مرحله سیلاب دیگر در خاش، دلگان، زاهدان و نیکشهر رخ داد که مجموعا 66 میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول