اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشریه دین و رسانه فراخوان شد

خبرگزاری فارس: سردبیر نشریه دین و رسانه از فراخوان این نشریه در راستای ارائه مقالات علمی پژوهشی و کاربردی در حوزه دین و رسانه خبر داد.

نشریه دین و رسانه فراخوان شد
حجت‌الاسلام کریم خان‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به نشریه علمی تخصصی دین و رسانه اظهار کرد: این نشریه نهضت دین و رسانه را با رویکرد اسلامی بررسی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: دو متغیر دین و رسانه در این نشریه در نظر گرفته شده و الگوهای هنجاری رسانه را از دین اقتباس کرده و موضوعاتی مانند فسلفه و فقه رسانه را از منظر دین بررسی می‌کند.
سردبیر نشریه دین و رسانه ادامه داد: بررسی تاثیر رشد رسانه‌ها، ماهواره‌ها و اینترنت بر دین و فرهنگ مذهبی و راه‌های مبارزه با آنها یکی دیگر از اهداف این نشریه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مطالعات رسانه­ای فعالیت اصلی یک پژوهش رسانه­ای است، گفت: مطالعات در این حوزه با رویکرد تولید نظریه، دانش، تحلیل و آسیب‌شناسی در اشکال مختلف خود می‌تواند حوزه نظر و عمل را به یکدیگر پیوند بزند.
خان‌محمدی با اشاره به تجربه فراوان رسانه ملی در تهیه و ترویج فیلم و سریال‌های تاریخی بیان کرد: فراز و نشیب فراوان در زمینه تولید در این حوزه وجود دارد، بنابراین ثبت تجارب گذشته و  بررسی جنبه‌ها و سطوح گوناگون موضوع تاریخ مقدس و رسانه می­تواند منجر به هم­افزایی به منظور تولید هرچه بهتر و فاخرتر آثار رسانه­ای شود.
وی خاطرنشان کرد: گردآوری و تالیف مقالات علمی پژوهشی و کاربردی برای رسانه در این خصوص بستری برای بهره‌برداری هنرمندان و اندیشمندان این حوزه گسترده خواهد کرد.
سردبیر نشریه دین و رسانه ادامه داد: گروه هنر، ارتباطات و رسانه مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما در نظر دارد مقاله‌های علمی پژوهشی در حوزه تاریخ مقدس و رسانه را در فصلنامه علمی تخصصی دین و رسانه چاپ کند.
وی عنوان کرد: رسانه ملی تاکنون در تهیه و ترویج فیلم و سریال‌های تاریخی تجربه‌های بسیاری اندوخته و بررسی جنبه‌ها و سطوح مختلف موضوع تاریخ مقدس و رسانه می‌تواند به هم‌افزایی در راستای تولید هر چه بهتر و فاخرتر آثار منجر شود.
خان‌محمدی با اشاره به محورهای مقالات گفت: محور درام و تاریخ مقدس دو بخش متن و اجرا را شامل می‌شود و «اصول و بایسته‌های برگردان متن تاریخی به فیلمنامه»، «اصول و بایسته‌های فیلمنامه مناسب فیلم تاریخی»، «دیالوگ و فیلم تاریخ مقدس» و «تخیل و واقعیت تاریخی در فیلم تاریخ مقدس» از جمله موضوعات بخش متنی این محور است.
وی «نشانه‌شناسی و نمادپردازی فیلم تاریخ مقدس»، «میزانسن (بازیگری، شخصیت پردازی، صحنه و گریم) در فیلم تاریخ مقدس» و «موسیقی و فیلم تاریخ مقدس» را از موضوعات بخش اجرای این محور ذکر کرد.
سردبیر نشریه دین و رسانه با بیان اینکه تحقیق تاریخی در فیلم تاریخ مقدس دومین محور این فراخوان را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: اقتضائات موضوع‌شناختی و روش‌شناختی سوژه‌های تاریخ مقدس و چیستی تحلیل تاریخی از موضوعات زیرمجموعه این محور است.
وی ملاک‌های تشخیص منابع درجه اول، راه‌های تشخیص حلقه‌های مفقوده تاریخی و الزامات کارشناسی در فیلم تاریخ مقدس را از دیگر موضوعات زیر مجموعه محور تحقیق تاریخی در فیلم تاریخ مقدس ذکر کرد.
خان‌محمدی خاطرنشان کرد: نقش عناصر ایدئولوژیک و اعتقادی در حوزه های هنری فیلم تاریخ مقدس به عنوان محور پنجم با موضوع هنرمند و فیلم تاریخ مقدس و جنبه­های غیر تاریخی فیلم تاریخ مقدس (جنبه‌های روانشناختی، مطالعات فرهنگی، جامعه شناختی ، فقهی ، کلامی و اخلاقی و...) در محور ششم با ریز موضوع تصویرگری چهره‌های مقدس (رویکرد فقهی، جامعه‌شناختی، کلامی و ...) در این فراخوان ارائه شده است.
وی تاکید کرد: علاقه‌مندان تا 30 آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به آدرس قم، بلوار امین، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، فصلنامه دین و رسانه صندوق پستی 8111 ـ 37165 یا پست الکترونیک rmj@irc.ir ارسال کنند.
سردبیر نشریه دین و رسانه عنوان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 2910601ـ0251 تماس حاصل یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.irc.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول