اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

رسانه‌ای شدن خطاها نشانه شفافیت نظام است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر میبینید که خطاها شناخته میشوند و این خطاهای کوچک و درشت در معرض نگاه‌های عمومی قرار میگیرند به دلیل شفافیتی است که در درون نظام وجود دارد.

رسانه‌ای شدن خطاها نشانه شفافیت نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پنج پروژه شاخص شهرداری قزوین که در سالن اجتماعات قائم برگزار شد، بیان کرد: امروز انسجام ملی و اسلامی و انسجام مدیریتی در این استان از عوامل مهم و کلیدی موفقیت مدیران ارشد استان است و این انسجام را افرادی که در عرصه مدیریت استان حضور دارند، احساس می‌کنند.
وی ادامه داد: بین مدیریت شهری و مدیریت سیاسی استان یک وحدت و انسجام وجود دارد و دغدغه هر یک فراهم آوردن موفقیت دیگری است و بین مدیران این استان و دستگاه قضایی و مدیریت سیاسی و اجرایی استان این انسجام و هماهنگی مشهود است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده کمترین نقد و گله از استاندار نسبت به رفتار و تصمیم شورای اسلامی شهر، شهردار و نحوه مدیریت ریاست دادگستری و دادستان دریافت نکرده‌ام که چنین انسجامی راه را برای موفقیت و پیشرفت امور هموار می‌کند.
وی افزود: افرادی پاک دست و با کمترین خطا سرمایه‌های بزرگی برای کشورهستند، رمز این حرکت و شتاب در سازندگی استان، در انتخاب درست مدیران و مسئولان است که هر قدر در این انتخاب درست حرکت کنیم و کار را به دست افراد صالح از نظر اخلاقی، ایمانی و مدیریتی بسپاریم، گام بلندتری را برخواهیم داشت.
ابوترابی با اشاره به تجارب شورای شهر عنوان کرد: شورای اسلامی شهر از کوله‌بار ارزشمندی از تجارب چهار سال حضور برخوردار بود و با تصمیم درست مجلس، این مدیریت تداوم یافت که ثمره این تداوم مدیریت با پشتوانه تجربی، آثار خود را در این سال‌های به نمایش گذاشته است.
وی به لزوم انتخاب صحیح مدیران اشاره و تصریح کرد: تغییر سریع و پرشتاب مدیران کاری صحیح نیست همانطور که انتخاب نادرست آنان کار غلطی است، باید تلاش کرد بهترین‌ها را انتخاب کرد و زمینه حضور بهترین‌ها را در عرصه مدیریت فراهم آورد تا با تجربه به دست آمده راه آینده را با شتاب بیشتری طی کنند و در عین حال رفتار و عمل آنها را مورد نقد قرار داد.
نماینده مردم قزوین در مجلس اعلام کرد: ما یکی از پاک‌دست‌ترین مدیران جهان را در اختیار داریم نباید این فضا مورد خدشه قرار گیرد، اگر می‌بینید که خطاها شناخته می‌شوند و این خطاهای کوچک و درشت در معرض نگاه‌های عمومی قرار می‌گیرند به دلیل شفافیتی است که در درون نظام وجود دارد.
وی تأکید کرد: سرمایه‌های کلان را در کشورهای جهان خرد و بزرگ می‌بلعند و هضم می‌کنند، خبرنگاری از او آگاه نمی‌شود، آگاه نیز شود، خریداری می‌شود، نظام جمهوری اسلامی از شفافیتی برخوردار است که خطاهای خرد و درشت او در معرض نگاه قرار می‌گیرد و گاهی به مراتب بیش از آنچه هست، بزرگنمایی می‌شود و به جایی اینکه این شفافیت به اعتماد عمومی منجر شود، گاهی اعتماد عمومی را آسیب می‌زند.
ابوترابی خطاب به مردم توضیح داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که این کشور توسط یک فقیه عادل، با نگاه کلان بر مدیریت خرد و کلان کشور اداره می‌شود، در این کشور بسیار هستند چهره‌ها و مدیران صالحی که از سلامت کامل برخوردار هستند و در رده‌های مختلف مدیریتی حضور دارند، مگر می‌شود خطاهای درشت و خردی از نگاه تیز آنها پنهان بماند.
وی افزود: ثمره یک نظام سیاسی، نظام قدرتمند اقتصادی و اداره جامعه بزرگ بروز خطاها و اشتباهات است، مهم آن است که خطاه و اشتباه رصد شود و با او برخورد منطقی و قانونی صورت گیرد که نظام جمهوری اسلامی از این ظرفیت برخوردار است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مگر می‌شود کارهای بزرگی در استان صورت گیرد و کمترین مفاسد اقتصادی دیده شود که این به سلامت افراد بازمی‌گردد و اینها سرمایه‌های بزرگی است که در اختیار ماست.
وی یادآور شد: کوچکترین مسائل منعکس می‌شودغ اینها ثمره حاکمیت ملت است و مردم مدیریت امور را در دست دارند امروز شهر و استان قزوین به دست مردم اداره می‌شود نه به دست بنده و امثال بنده، مردم حضور دارند و انتخاب می‌کنند و رصد کرده و نقد می‌کنند و مسائل خرد و کلان را مطرح می‌کنند که این سرمایه بزرگ، ثمره نظام مردم‌سالاری دینی است و باید این گوهر گرانبها را پاس داشت.
ابوترابی تأکید کرد: امیدوارم این راه را پر شتاب با انتخاب بهترین‌ها و سپردن کار به دست بهترین‌ها و نظارت بر رفتار آنها پیش رویم؛ هر قدر می‌توانید ارباب رسانه و خبرنگاران نظارت و بررسی کنید و خبرهای درست را به دست آورده و در معرض نگاه عمومی قرار داده تا جامعه از سلامت بیشتری برخوردار باشد.
وی یادآور شد: مدیران باید بدانند که رفتار خرد و کلان آنها مورد رصد دیگران قرار می‌گیرد و باید این را احساس کنند تا مراقب خود باشند و علاوه بر اینکه خدا را ناظر دیده، رسانه‌ها و مردم را ناظر دیده و با سلامت کامل پیش روند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان خطاب به وزیر کشور خاطر نشان کرد: قزوین این ظرفیت را دارد که از کلانشهرها باشد و در خصوص انتقال پادگان در قزوین اقدامات خوبی شده است و بحث مترو نیز با حمایت وزیر راه و شهرسازی پیشرفت خوبی داشته و ان‌شاالله نهایی شود.
وی با تقدیر از اقدامات شورا و شهرداری قزوین و انسجام موجود بین مدیران استان افزود: گامی بلند در قزوین برای استفاده از ظرفیت‌ها برداشته شده و شهرستان قزوین می‌تواند الگوی موفقی برای شهرستان‌های دیگر این استان و استان‌های دیگر کشور باشد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول