اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید معاون وزیر صنعت و معدن اعلام شد؛

پیشرفت فیزیکی 54 درصدی طرح کک‌سازی زرند

خبرگزاری فارس: با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح‌‌های در حال احداث شهرستان زرند بازدید و پیشرفت فیزیکی طرح کک‌سازی زرند 54 درصد اعلام شد.

پیشرفت فیزیکی 54 درصدی طرح کک‌سازی زرند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، با حضور وجیه‌الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان محلی از تمام طرح‌های در حال احداث شهرستان زرند بازدید شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف از سفر به استان کرمان را بررسی روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های در حال احداث شهرستان زرند اعلام کرد.
جعفری افزود: در این سفر با توجه به احداث متعدد کارخانه‌های فولاد در استان کرمان و نیاز به مواد اولیه برای ساخت فولاد مشکلات و موانع پیشرفت طرح‌ها برای بررسی و رفع آن در جلسه‌های مرتبط ارائه می‌شود.
حمید قانونی مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز در این بازدید با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح کک‌سازی زرند از شهریور سال 88 گفت: این پروژه تاکنون 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی هزینه ساخت این طرح را 92 میلیون یورو دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه کک‌سازی زرند در سه قسمت آماده‌سازی زغال‌سنگ و دانه‌بندی کک، کوره کک‌سازی و قسمت پالایش گاز احداث می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان از پیشرفت صد درصدی سازه‌های زغال‌شکن، کوره کک‌سازی و سازه دودکش خبر داد و افزود: به منظور کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی از سیلوهای زغال‌سنگ به ظرفیت 50 هزار تن و کوئنچینگ خشک استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: استفاده از غبارگیر برای سیستم‌های شارژ زغال‌سنگ، تخلیه کک، سرند کک و زغال‌شکن نیز از تمهیدات پیش‌بینی شده برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی است.
قانونی با اشاره به اینکه واحد اگزاستر و آمادگاه روغن به ترتیب 92 و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: سازه‌های برج خنک‌کننده و برج زغال نیز از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: سازه ترکیب زغال و سازه سرند کک نیز هر کدام 80 و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
قانونی با اشاره به اینکه طرح کک‌سازی زرند با ظرفیت 800 هزار تن در سال احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان اشتغالزایی این پروژه پس از بهره‌برداری 600 نفر به صورت مستقیم است.
در سفر یک روزه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شهرستان زرند از طرح‌های در حال احداث کک‌سازی و فولاد زرند ایرانیان، معدن سنگ آهن حدید، معدن سنگ آهن جلال‌آباد، زغال‌شویی پابدانا، معدن زغال‌سنگ پابدانا و کارخانه کک و قطران زرند بازدید به عمل آمد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول