اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آق‎قلا خبر داد:

فعالیت 15 مهد کودک روستایی در آق‎قلا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی آق‎قلا از فعالیت 15 مهد کودک روستایی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 15 مهد کودک روستایی در آق‎قلا
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سارا قوجقی صبح امروز در جمع مددجویان بهزیستی شهرستان آق‌قلا اظهار داشت: کارکنان بهزیستی شهرستان آق‎قلا افتخار دارد با داشتن پرسنلی فداکار، زحمتکش، عاشق خدمت به محرومان، معلولان و آسیب‎دیدگان اجتماعی با وجود محدودیت‎ها و مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می‎کند همواره گام‎های بلندی در راستای ایفا وظایف و مسئولیت‎های محوله برداشته است.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی این شهرستان در حال حاضر در حوزه اجتماعی دارای 175 پرونده زنان سرپرست خانوار است، تصریح کرد: این زنان از جمله زنانی هستند که یا همسر آنها فوت شده یا به دلیل مشکلات و بیماری‎های جسمانی و روانی فاقد توانایی کار کردن و کسب معاش برای خانواده خود می‎باشند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: خدماتی که به این قشر ارائه می‎شود شامل اعطای مستمری ماهیانه، کمک‎های موردی، تامین جهیزیه ازدواج فرزندان آنها، آموزش مهارت‎های زندگی، آموزش مهارت‎های اشتغال، کمک و اعطای تسهیلات اشتغال، اعطای کمک هزینه تحصیلی به فرزندان آنها و همچنین توانمندسازی آنها از طریق اشتغال زن سرپرست است.
قوجقی گفت: اداره بهزیستی شهرستان آق‎قلا در حوزه اجتماعی به امور کودکان نیز رسیدگی می‎کند این فعالیت‎ها از طریق اعطای امتیاز احداث مهدهای کودک شهری و روستا مهدهاست که هم اکنون چهار مهد کودک شهری و 15 مهد کودک روستایی در شهرستان آق‎قلا وجود دارد که این مراکز در حال آموزش و مراقبت از کودکان زیر خوراکی تا سن شش سالگی را به عهده دارد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آق‎قلا خدمات پیشگیری را از جمله وظایف اداره بهزیستی شهرستان آق‎قلا اعلام کرد و افزود: در این حوزه بهزیستی به کار درمان و بازتوانی معتادان، آموزش مهارت‎های زندگی و مهارت‎های پیشگیری از اعتیاد در محلات آسیب‎خیز نیز پرداخته است.
قوجقی میزان معتادان پذیرفته شده در مراکز درمانی اعتیاد در شهرستان آق‎قلا را سه مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: در شش ماهه اول سال 1390، 194 معتاد در مراکز درمانی این شهرستان پذیرفته شده است.
وی افزود: اعطای مستمری ماهانه به تعداد 350 نفر، اعطای هزینه دانشجویی ترم بهاره 1390، افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی، برگزاری سه جلسه مناسب‎سازی معابر و اماکن عمومی شهری، برگزاری والیبال نشسته معلولان با قهرمانی تیم والیبال نشسته معلولان شهرستان آق‎قلا، پایش پرونده‎ها و ارجاع بالغ بر 50 نفر از معلولان شدید و خیلی شدید برای شرکت در کمیسیون جسمی ذهنی و اعصاب و روان و صرع از مهمترین برنامه‎های انجام شده این اداره بهزیستی بوده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آق‎قلا اعطای وسایل کمک بهداشتی به معلولان ضایع نخاعی، اعطای 19 دستگاه سمعک به ناشنوایان شدید با اولویت محصل، برگزاری کلاس آموزشی سالمندان و تجلیل از سالمندان و تجلیل از سالمندان موفق و هنرمند، تجلیل از ناشنوایان موفق در هشت مهر روز جهانی ناشنوایان و بازدید از مددجویان معلول و همچنین تجلیل از قاریان قرآن معلول را از دیگر برنامه‎های انجام شده اداره بهزیستی شهرستان اعلام کرد.
قوجقی خاطرنشان کرد: مناسب‎سازی شهر با همکاری آق‎قلا و انبارالوم، بحث اشتغال معلولان و بالا بردن توانایی بالفعل به صورت توانایی بالقوه از اولویت برنامه‎های در دست اقدام اداره بهزیستی شهرستان آق‎قلاست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول