اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

بهزیستی نیازمند مدیریت نوین است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به گستردگی حوزه کاری بهزیستی، دستیابی حقیقی به اهداف و برنامه‌های این سازمان را نیازمند نگاه نو و مدیریت نوین دانست.

بهزیستی نیازمند مدیریت نوین است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی صبح امروز در دیدار با مسئولان ستادی بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه فرزندان انقلاب بدون توجه به امور دنیوی در خدمت به نظام مشغول هستند، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه به خدمت مسئولانی رسیده‌ام که در دستگاهی خدمت می‌کنند که بیشترین توجه را به محرومان و مستمندان دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز ناشنوایان و سالمندان افزود: اینکه برخی‌ها می‌گویند ناشنوایان و معلولان از "رده خارج" هستند نمی‌تواند حرف درستی باشد چرا که کاربرد این کلمه در مورد انسان درست نیست.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: در واقع هنر آن است که رده‌های معلولان را شناسایی و رصد کرد و آنها را بنابر توانائی‌هایشان در محل‌های مناسب به کار گرفت.
وی ادامه داد: عنوان از رده خارج شدن برای برخی از انسان‌ها که از لحاظ فیزیکی دارای نواقصی هستند غیرمنطقی، نادرست و غیراخلاقی است.
نعیم‌آبادی یادآور شد: باید دید و نگاه معلولان و جامعه را به بهزیستی و خدمات آن تغییر داد و نباید فراموش کرد اگر معلولان نواقصی دارند در عوض برخی دارای ویژگی‌های هوشی و ذهنی هستند که بسیاری از افراد معمولی فاقد آن هستند.
وی در این راستا بیان داشت: فرهنگ "گرفتن" و "دست دراز کردن" در اسلام فرهنگی زشت است که در مقابل این کلمه، کلمه "تلاش" قرار دارد.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: نباید فراموش کرد که تعدادی از معلولان دارای مشکلات فراوان را باید همیشه حمایت و پشتیبانی کرد.
نعیم آبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سفارش رهبری و دیگر مسئولان دلسوز نظام در به کارگیری نیروهای متخصص در راس دستگاه‌هاست، افزود: از اینکه مدیریت جدید بهزیستی در دست مدیری با ذهن‌باز، متخصص، آشنا به امور اجتماعی و خوش فکر افتاده است جای بسی خوشحالی است چرا که معتقدیم این حوزه نیاز به ایده‌های جدید و تزریق افکار نو دارد.
وی با بیان اینکه بهزیستی مامور فراهم کردن شرایط زیستی سالم برای جامعه است،‌ ادامه داد:‌ باید توجه داشت که بهزیستی مامور ارزاق، تقسیم بودجه‌ها و کمک‌ها نیست بلکه این سازمان نیاز به پویایی و حرکت در امر توانمندسازی مددجویان دارد.
نعیم آبادی اضافه کرد: بخش‌های متعددی در حوزه بهزیستی وجود دارد که بعضا با یکدیگر نیز خیلی متفاوت هستند که این امر، امور مرتبط با این دستگاه را با پیچیدگی زیادی مواجه کرده است که کار در این حوزه نیز به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد.
امام جمعه بندرعباس همچنین افزود: بعضا پیرامون مدیران فعال و متخصص جوسازی‌ها و تخریب‌هایی صورت می‌گیرد که مدیران نباید از این قضایا دلگیر و دلسرد شوند چرا که همیشه در جامعه تعدادی هستند که تنها کارشان شایعه پراکنی و تعبیر کارها به بدترین شکل ممکن است.
وی تصریح کرد: بهترین پاسخ به یاوه‌سرایان کار و خدمت است و باید گفت که در فضای کار و خدمت زمینه شیوع شایعات نیز کمتر فراهم می‌شود.
این مسئول افزود: نباید فراموش کرد که عقلانیت اجتماعی تنها با مشاهده دستاوردهاست که مدیران و مسئولان خود را می‌شناسد نه جوسازی‌های سیاسی، فشارها و تخریب‌ها.
در ادامه این دیدار مسئولان بهزیستی هرمزگان به ارائه گزارشی از بخش‌های توانبخشی، مددجویی و اشتغال پرداختند.
انتهای پیام؛/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول