اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

ایران سومین کشور تولید کننده بادام جهان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایران سومین کشور تولید کننده بادام در جهان است.

ایران سومین کشور تولید کننده بادام جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش ملی بادام در این استان، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 149 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد که 13 درصد از این میزان صادرات به محصول بادام اختصاص داشته است.
وی سطح زیرکشت باغات این استان را 46 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از مجموع سطوح زیر کشت باغات این استان 14 هزار هکتار به کشت بادام اختصاص دارد.
فروزنده با بیان اینکه ایران  1.2 درصد بادام جهان را تولید می‌کند، گفت: عدم توجه به بازار هدف، عدم تنوع محصولات و بی‌توجهی به سلایق گوناگون مشتریان، نبود ساختار بسته‌بندی و استاندارد افزایش میزان صادرات بادام از این کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه کرده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تولیدات محصول بادام در کشور آمریکا، گفت: کشور آمریکا با تولید 30 محصول مختلف بادام به صورت خام و فرآوری توانسته است بازارهای غرب آسیا و اروپا را به خود اختصاص دهد، به طوری که میزان تولیدات بادام این کشور هم‌اکنون از 50 هزار تن به 120 هزار تن در سال افزایش یافته است.
وی با اشاره به علل افزایش میزان صادرات بادام از کشور آمریکا‌ گفت: رویکرد دولت به بخش کشاورزی، تقویت تولیدات بادام با توجه به بی‌ثباتی بازار، وجود برنامه‌های منطقه‌ای خاص با تاکید بر پروژه‌های محصول‌محوری، تشویق خاص برای صادرات، وجود کارخانه‌های فرآوری با استفاده از بادام تنوع در بسته‌بندی مختلف از مهم‌ترین این علل به‌ شمار می‎رود.
فروزنده ادامه داد: تقویت تشکل‌ها و حمایت از پرو‌ژه‌های محصول‌محوری، بررسی کشت بادام در آمریکا نسبت به کشت این محصول در کشورهای دیگر موجب شده است تا افزایش تولیدات محصول بادام در کشور آمریکا رقم خورد.
وی با بیان اینکه آمریکا 68 درصد از میزان تولیدات بادام جهان را در اختیار دارد، گفت: این در حالیست که با توجه به برنامه‌ریزی صحیح در حال حاضر 80 درصد از میزان صادرات بادام در جهان به کشور آمریکا اختصاص دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری بادام را یک محصول استراتژیک دانست و گفت: بادام نه‌تنها یک محصول خوراکی است بلکه در محصولات دارویی و شیمیایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دومین همایش ملی بادام با رویکرد صادرات در روزهای 17 و 18 مهرماه جاری در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول