اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی اداره‌ کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

20 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی اداره‌ کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر 15 تا 20 هزار تن محصول بادام از این سطح برداشت شود.

20 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود
حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در سال‌ جاری افزون بر 10 هزار هکتار در این استان زیر کشت بارور بادام است.
وی با بیان اینکه برداشت بادام از اواخر مردادماه در این استان آغاز شده است، گفت: با توجه به روند برداشت این برنامه تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.
منصوری با اشاره به ارقام بومی بادام کشت شده در سطح باغات استان گفت: ارقام بومی بادام استان شامل بادام سفید، بادام مامایی، بادام ربیع و رقم سنگی است.
مدیر باغبانی اداره‌ کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از هر هکتار باغات بادام 1.5 تا دو تن محصول بادام برداشت می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر برای مقابله با سرمازدگی بهاره ارقامی نظیر انواع ارقام دیررس بهاره شاهرود ترویج شده که هم‌اکنون 30 درصد باغات استان را شامل می‌شود.
وی افزود: بر اساس برنامه پنجم سالانه 2 هزار هکتار توسعه باغات در دستور کار مدیریت باغبانی استان قرار دارد که حدود 35 درصد از این سطح به توسعه باغات بادام اختصاص دارد.
منصوری با بیان اینکه پس از افزایش سطح زیر کشت بادام، افزایش سطح کیفیت و صادرات بادام مهم می‌شود، گفت: بر همین اساس دومین همایش ملی با محوریت صادرات در این استان برگزار می‌شود.
وی افزود: ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، بررسی نقاط ضعف و قوت در فرآیند تولید، فرآوری و صادرات، ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش کمی، تولید، فرآوری و صادرات بادام مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین همایش ملی بادام در چهارمحال و بختیاری است.
منصوری با بیان اینکه در ابتدا بادام در فلات مرکزی ایران تولید و به سایر نقاط دنیا صادر می‌شد، گفت: امروزه کشورهای مختلف با شیوه‌ صحیح کشت، تولید، فرآوری و صادرات میلیون‌ها دلار بادام به مناطق دیگر صادر می‌کنند.
مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فواید بادام گفت: هر 100 گرم بادام دارای 50 تا 60 گرم روغن با کیفیت بالا است که این روغن برای سلامتی انسان بسیار مفید و پرفایده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول