اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی:

148 هزار تن بادام در کشور تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از تولید 148 هزار تن بادام در کشور خبر داد.

148 هزار تن بادام در کشور تولید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید خلیلی خشنود بعدازظهر امروز در دومین همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کشور ایران 46 درصد از سطوح زیر کشت باغات بادام جهان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: از این میزان افزون بر 113 هزار و  705 هکتار زیر کشت باغات آبی و 112 هزار و 485 هکتار زیر کشت باغات دیم است.
خلیلی خشنود ادامه داد: برهمین اساس 115 هزار و 223 تن تولیدات از محصولات تولید بادام در کشور بادام آبی و 34 هزار و 901 تن از این تولیدات بادام دیم است.
معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 14 هزار هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری به زیر کشت بادام آبی است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری پس از استان فارس رتبه دوم تولید محصول بادام آبی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بر ضرورت استفاده از روش‌های آبیاری مناسب و تولید محصولات ارگانیک در کشور تأکید کرد و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه ترویج تولید بادام ارگانیک از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی است.
خلیلی خشنود ادامه داد:  استفاده از فناوری‌های روز و توسعه کشاورزی مکانیزاسیون موجب تسهیل در امر تولیدات کشاورزی و کاهش ضایعات محصولات تولیدی و در نتیجه ایجاد فرصت‌های جدید شغل می‎شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی رعایت مسائل فنی باغبانی را در باغات بادام مورد تأکید قرار داد و گفت: آبیاری دیر ‌هنگام، کود دهی نامناسب و هرس نامناسب از جمله تهدیدهای فراروی بخش کشاورزی و باغبانی است که با آموزش این اصول به کشاورزان و باغ‌داران می‌توانیم شاهد تولید محصولات باکیفیت‌تر و مغذی در کشور باشیم.
وی استفاده از روش‌ IPM را در راستای مبارزه با آفت باغات موثر دانست و گفت: مبارزه بیولوژیکی و آموزش آن به باغداران باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
دومین همایش ملی بادام با محوریت صادرات در کشور با همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط ملی و استانی امروز در شهرکرد برگزار  شد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول