اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

معیشت 50 درصد مردم آبپخش به خرما وابسته است

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: معیشت 50 درصد مردم آبپخش به خرما وابسته است.

معیشت 50 درصد مردم آبپخش به خرما وابسته است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز بعد از ظهر امروز در نشست کمیته ساماندهی خرمای آبپخش اظهار داشت: آبپخش نقش مهمی در کشاورزی استان و کشور دارد و حمایت از باغداران و کشاورزان این منطقه مهم‌ترین اولویت مسئولان است.
وی افزود: بدون تردید رونق و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما در منطقه می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت بازار خرمای منطقه داشته باشد.
خرم‌روز عنوان داشت: با ایجاد صنایع تبدیلی و واحد‌های بسته‌بندی خرما علاوه بر رفع مشکلات و نیازها می‌توان زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان را به وجود آورد.
وی اضافه کرد: آمار و اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که در سال‌های گذشته شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش که در حال حاضر به دلیل برخی مسائل و مشکلات تعطیل است، قریب به 200 فرصت شغلی را در منطقه بوجود آورده بود.
خرم‌روز با اشاره به وجود بیش از 1.5 میلیون اصله نخل در منطقه آبپخش اذعان داشت: راه‌اندازی مجدد این شرکت تاثیر زیادی بر بهبود وضعیت خرمای منطقه و دگرگونی بازار خرما دارد و می‌طلبد مسئولان محلی با پیگیری‌های خود زمینه فعالیت این شرکت را فراهم آورند.
این مسئول خاطرنشان کرد: معیشت بالغ بر 50 درصد ساکنین بخش آبپخش وابستگی مستقیم به خرما دارد و مسئولین باید تلاش برای حل مشکلات خرما را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
بخشدار آبپخش بیان داشت: خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی عبادتی بزرگ است و از بدو ورود به بخشداری آبپخش تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم و رفع مشکلات بازار خرمای منطقه به کار گرفته‌ام.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش نیز گفت: شورای اسلامی شهر در یک‌سال اخیر در راستای حل مشکلات بازار فروش محصول خرما و مشکلات پیرامون مسئله آبیاری نخیلات عزم خود را جزم کرده است.
مصطفی رضائی با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از سیاست‌های اساسی دولت است، افزود: بر‌اساس آمار بیش از 500 فرصت شغلی در عملیات داشت تا برداشت محصولات خرما ایجاد می‌شود و با بهبود وضعیت بازار خرما می‌توان زمینه حفظ و افزایش این فرصت‌های شغلی را بوجود آورد.
وی خاطرنشان ساخت: سال 1390 بنابر فرموده مقام معظم رهبری به نام " جهاد اقتصادی" مزین شده است و با تلاش در راستای بهبود وضعیت کشاورزان و نخلداران می‌توان زمینه رونق اقتصادی هرچه بیشتر منطقه را به وجود آورد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول