اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد:

توسعه ملی در گروی تدوین مهندسی فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: توسعه ملی در گروی تدوین مهندسی فرهنگی است.

توسعه ملی در گروی تدوین مهندسی فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: باوجود تعریف‌های بی‌شمار موجود از فرهنگ، جملگی آن‌ها در چند ویژگی از جمله ماهیت جمعی فرهنگ، ظهور آن در طی زمان، شکل‌دادن به همه چیز در بستر و تاثیر و تأثر متقابل آن با جامعه، اجزا و عناصر آن با یکدیگر دارای وجه اشتراک هستند.
وی افزود: از این‌رو شناخت نقش و جایگاه فرهنگ، با توجه به ویژگی‌های یاد شده در اسناد و برنامه‌های توسعه،‌ به‌ویژه در سند چشم‌انداز، نیازمند بررسی ساختار و محتوای این اسناد و برنامه‌هاست.
کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه الگوهای توسعه، به‌ویژه در کشور ما، با محوریت اقتصاد تدوین می‌شود، در نتیجه، احساس نیاز به ارزیابی نقش فرهنگ در الگوی توسعه و درک ضرورت ایجاد تفاهم و انگیزش ملی، به‌منزله یک احساس جمعی و مورد پذیرش همه دست‌اندرکاران برنامه‌های توسعه مطرح نیست.
فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه توسعه ملی فرایندی بسیار پیچیده، فراگیر و پویاست، گفت: در جریان این تغییر و تحول، از یک‌سو تمامی ابعاد زندگی در مجموعه‌ای از روابط متقابل بر چگونگی سرعت این فرایند تأثیر می‌گذارد و از سوی دیگر، فرآیند توسعه در هر یک از مراحل انتقال خویش، ابعاد مختلف زندگی را متحول می‌سازد.
وی خاطرنشان کرد: این‌رو تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مهندسی فرهنگی نیز برخاسته از درک چنین اهمیت و ضرورتی است.
کاظمی در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی، گفت: اعضا نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را در راستای تبلیغات شهری از جمله اشکال تبلیغات، مکان تبلیغات، محتوای تبلیغات ارزیابی و راه‌های رفع نواقص و اشکالات آن را مورد بررسی قرار دهند.
وی با تأکید بر اینکه اعضای جلسه باید نسبت به مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند، گفت:  با تشکیل کارگروه‌ها و استفاده از نظرات کارشناسی صاحب نظران، نسبت به بررسی مسائل و مشکلات فرهنگ عمومی و ارائه نظرات اجرایی و عملیاتی، اقدام کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول