اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

هدایت افکار عمومی رسالت اصلی روابط عمومی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به رسالت روابط عمومی ادارات گفت: وظیفه مسئولان روابط عمومی ادارات مهندسی و هدایت افکار عمومی است.

هدایت افکار عمومی رسالت اصلی روابط عمومی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی چهارشنبه شب در نشست مسئولان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد با تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها و ادارات افزود: روابط عمومی زبان گویا، گوش شنوا و چشم بینای هر دستگاهی است.
وی خوب شنیدن، خوب دیدن و جمع‌بندی اطلاعات و ارائه آن به مدیر را از وظایف مسئولان روابط عمومی بر شمرد و اظهار داشت: با دریافت این اطلاعات و تشخیص نقاط ضعف و قوت، مدیر دستگاه برنامه‌های راهبردی خود را طراحی و دنبال می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هموار کردن مسیر و زمینه‌سازی را از دیگر وظایف روابط عمومی ذکر کرد و با بیان اینکه تبلیغات هنر مدیران موفق است، خاطر نشان کرد: مدیر موفق کسی است که با اطلاع‌رسانی و تبلیغات درست افکار عمومی را متوجه طرح‌ها و برنامه‌های خود کند.
ساکی با تاکید بر معرفی برنامه‌ها برای جلب موافقت افکار عمومی در قالب‌های مختلف از جمله اقدامات تبلیغی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، به بیان برنامه‌های در دست اقدام آموزش و پروش از جمله یک نوبته کردن مدارس و انتقال به مدارس به نوبت صبح و بیان فواید این اقدام و یادگیری بهتر دانش‌آموزان در نوبت صبح پرداخت و افزود: اگر این برنامه‌ها به صورت مطلوب برای مردم تشریح و معرفی شوند مردم نیز در اجرای این برنامه‌ها آموزش و پرورش را یاری خواهند کرد.
وی سازماندهی زمان آموزش مدارس در پنج روز کاری در راستای تحکیم بنیان مقدس خانواده‌ها و استفاده از ظرفیت خالی نوبت بعدازظهر مدارس برای اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تشکیل مدارس قرآن، ورزش، کلاس‌های علمی، فرهنگی هنری، فوق برنامه و استفاده بهینه از امکانات مدارس را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در اجرای برنامه نوبت صبح مدارس ذکر کرد و از مسئولان روابط عمومی آموزش و پرورش خواست این اهداف را اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به برنامه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش و تاثیر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نیاز جامعه به این رشته‌ها و معرفی رشته‌های مولد و اشتغالزا، به مسئولان روابط عمومی توصیه کرد این اطلاعات را پردازش کرده و در اشکال مختلف و با استفاده از  ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب، سایت‌ها و فضاسازی‌های محیطی این مسائل را به اطلاع دانش‌آموزان و اولیا برسانند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و پنج روزه کردن فعالیت مدارس، آموزش شنا و ژیمناستیک، آموزش قرآن، توسعه مدارس ورزش و قرآن، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزاری اردوها و فعالیت‌های دانش‌آموزی، فرهنگی هنری، ارتقای کیفیت و تخصصی شدن تدریس را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد.
ساکی همچنین راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی شهری و احیای امر به معروف و نهی و منکر  را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد و با بیان اینکه مسئولان دلسوز با رصد و بر مبنای تحلیل مسائل این برنامه‌ها را برای اجرا در نظر گرفته‌اند خطاب به مسئولان روابط عمومی ادارات گفت: همه باید با تلاش شبانه‌روزی به اجرای این برنامه‌ها کمک نماییم  تا این برنامه‌ها به زیباترین شکل برای تنویر افکار عمومی به مردم معرفی شوند.
معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با تاکید بر نقش محوری مسئولان روابط عمومی ادارات گفت: تلاش مسئولان روابط عمومی موجب موفقیت ادارات می‌شود.
فرهنگ ملک محمدی افزود: وظیفه روابط عمومی، وظیفه حساسی است و روابط عمومی رابط بین دستگاه و مردم است.
وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش، از مسئولان روابط عمومی خواست در اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها به مردم تلاش نمایند تا طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام با تنویر افکار عمومی به مردم شناسانده شوند.
معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و وظیفه خطیر مسئولان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش در پیگیری و اجرای این برنامه‌ها پرداخت و از مسئولان روابط عمومی خواست در اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع این برنامه‌ها تلاش کنند.
رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست به تبیین جایگاه قانونی و شرح وظایف روابط عمومی در دستگاه‌ها و ویژگی‌های روابط عمومی نوین پرداخت و در ادامه برنامه‌های اطلاع‌رسانی و فعالیت کاری روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در سال‌تحصیلی جدید را ارائه کرد و از مسئولان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواست در اجرای این برنامه‌ها تلاش و مشارکت داشته باشند.
علیرضا منتشلو در ادامه با اشاره به برنامه‌های کمیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر بر اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم جشن شکوفه ها، جوانه‌ها و مراسم بازگشایی و آغاز سال‌تحصیلی جدید با شور و نشاط تاکید کرد و از مسئولان روابط ادارات خواست با جذب همکاری سایر دستگاه‌ها و مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان این برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا و اطلاع‌رسانی کنند.
در این نشست مسئولان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه کاری پرداختند و گزارشی از اقدامات کمیته‌های توجیه و تبلیغ شهرستان‌ها و مناطق را ارائه کردند.  
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول