اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب جانشین شورای شهر اهواز؛

قبرستان قدیمی صابئین اهواز به فضای سبز تبدیل میشود

خبرگزاری فارس: بر اساس مصوبه جانشین شورای شهر اهواز، قبرستان قدیمی صابئین اهواز به فضای سبز تبدیل می‌شود.

قبرستان قدیمی صابئین اهواز به فضای سبز تبدیل میشود
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بعدازظهر امروز در کمیسیون بررسی لوایح شهرداری، با پیشنهاد شهرداری اهواز و با رعایت مسائل حقوقی، احداث فضای سبز در قبرستان قدیمی صابئین توسط جانشین شورای شهر اهواز به تصویب رسید.
شهردار منطقه یک اهواز در این نشست گفت: این محل معروف به قبرستان قدیمی صابئین است که بیش از ۵۰ سال از آن استفاده‌ای نشده است.
داوود دارابی افزود: این قبرستان (واقع در خیابان ادهم بین زند و رودکی) در حال حاضر به محل متروکه و نیزار تبدیل شده و فاضلاب خانه‌های اطراف نیز در آن تخلیه می‌شود که مشکلات بهداشتی برای ساکنان ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ منزل مسکونی در اطراف این قبرستان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مالکان این منازل به دلیل تعلق خاطر به این منطقه حاضر به جابه جایی نیستند، با توافق با مالکان قرار شد شهرداری اهواز برای آن‌ها آپارتمان ۷۵ متری بر اساس الگوی خانوار بسازد و مابقی زمین را به فضای سبز تبدیل کند.
دارابی دلیل این امر را نبود فضای سبز و درخواست مردم منطقه برای ایجاد فضای سبز محله‌ای عنوان کرد و گفت: کاربری این زمین فضای سبز و مالکیت عرصه با شهرداری اهواز است.

* تملک ۱۸ واحد مسکونی برای احداث جاده
در نشست کمیسیون لوایح شهرداری اهواز، پرداخت تا سقف ۱۰ میلیون تومان (با صلاحدید شهرداری) به مالکان ۱۸ منزل مسکونی که در مسیر جاده در حال احداث کوی آل صافی- حصیرآباد قرار دارند و باید تخریب شوند به تصویب رسید.
به گفته اشرفی شهردار منطقه ۷ اهواز این منازل فاقد سند رسمی هستند و به صورت غیرمجاز ساخته شدند اما به دلیل اینکه در حال حاضر سرپناهی برای ساکنان به شمار می‌آیند و به منظور جلوگیری از تبعات اجتماعی، شهرداری برای آزادسازی اینجاده دسترسی حاضر شده قیمت املاک را به صورت کار‌شناسی بپردازد و افرادی که قیمت کار‌شناسی منازلشان کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک کند.
همچنین در این نشست مقرر شد ۸۵ نفر باقیمانده از ۲۲۴ واحد مسکونی واقع در منطقه خطرخیز حصیرآباد با پرداخت مطالباتشان از شهرداری اهواز مجموعا به مبلغ ۳ میلیارد ریال جا به جا شوند و در ۲۲۴ واحدی که در منطقه سپیدار احداث شده ساکن شوند.
در این نشست بررسی ۱۰ لایحه شهرداری اهواز در دستور کار جانشین شورای شهر بود که فروش منازل سازمانی شهرداری اهواز، کمیسیون مناقصات و واگذاری زمین به گمرک نیز از آن جمله بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول