اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی کرمان خبر داد:

برگزاری 371 گفتمان دینی در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: 371 گفتمان دینی طی سال گذشته در استان کرمان برگزار شد.

برگزاری 371 گفتمان دینی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام عباس بذرکار پیش از ظهر امروز در نشست استانی دبیران اجرایی طرح گفتمان‌های دینی اظهار داشت: افرادی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند، باید عاشق فعالیت‌های فرهنگی باشند.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) تبلیغ را با روش‌های ساده و آسان انجام می‌دادند، تصریح کرد: ادبیات تبلیغ باید برای تمام افراد قابل فهم باشد.
بذرکار با بیان اینکه فعالیت فرهنگی نوعی فعالیت تربیتی است، خاطرنشان کرد: تربیت باید به جان انسان‌ها رسوخ کند تا تأثیرگذار باشد.
وی افزود: فعالان عرصه فرهنگی باید با ادبیات جوانان آشنایی داشته باشند، زیرا اگر این نوع ادبیات را ندانیم، موجب کج‌فهمی می‌شود.
بذرکار اذعان کرد: شناسایی ادبیات منطقه و فرهنگ جامعه برای برگزاری گفتمان‌های دینی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه طرح گفتمان‌های دینی از سال 84 آغاز شده است و طرحی موفق به شمار می‌رود، بیان کرد: در سال گذشته 371 گفتمان دینی در استان کرمان برگزار شد.
بذرکار عنوان کرد: از این تعداد 220 گفتمان دینی از محل اعتبارات استانی و مابقی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمان برگزار شده است.
وی گفت: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای گفتمان‌های دینی در استان کرمان، 22 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، 4 میلیون و 500 هزار تومان از اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی و 72 میلیون تومان از محل اعتبار سفر هیئت دولت به استان کرمان تأمین شده است.
بذرکار بیان داشت: 7 میلیون و 600 هزار تومان نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای زیرساخت‌های گفتمان‌های دینی از جمله نشست فصلی استادان، جلسه دبیران اجرایی و تکمیل بانک استادان گفتمان‌های دینی هزینه شده است.
وی از شناسایی و همکاری 40 استاد بومی در طرح گفتمان‌های دینی در استان کرمان خبر داد و با اشاره به فعالیت 15 دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی در شهرستان‌های استان کرمان افزود: 13 دفتر و دو کانون گفتمان‌های دینی در استان کرمان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه گفتمان‌های دینی در استان کرمان در زمینه زیرساخت‌ها و کیفیت از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: این برنامه باید از نظر کمی نیز افزایش یابد.
بذرکار به ارزیابی دفاتر و کانون‌های گفتمان‌های دینی در سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری اشاره و بیان کرد: این ارزیابی در زمینه انعکاس خبرها و گزارش گفتمان‌های دینی انجام شده است.
وی بیان کرد: شهرستان‌های بم، جیرفت و زرند در این ارزیابی رتبه‌های برتر را به دست آوردند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول