اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته عشایر خبر داد:

تحصیل 160 هزار دانش‌آموز عشایری در سطح کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش از تحصیل 160 هزار دانش‌آموز عشایری در سطح کشور خبر داد.

تحصیل 160 هزار دانش‌آموز عشایری در سطح کشور
عبدالرسول شکیبافر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حدود 50 درصد دانش‌آموزان عشایری در فضای استاندارد تحصیل می‌کنند.
وی آماده کردن فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان عشایری را از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش سازمان نوسازی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود 50 درصد دانش‌آموزان عشایری در سال گذشته در کانکس‌های مناسب آموزشی مستقر شده و طبق قرار داد وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی 50 درصد دیگر را نیز شامل می‌شود.
مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت استقرار مدارس عشایری به صورت چادر، کانکس، کپر و ساختمان است، افزود: با همکاری مناسبی که در سازمان نوسازی مدارس صورت گرفته مدارس کپری حذف و کلاس‌های کپری به 50  درصد کاهش یافته و با دستور وزیر آموزش و پرورش تمامی این کلاس‌ها حذف می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال بر اساس اعتبار مالی بخش تخریب و بازسازی سازمان نوسازی، اولویت ساخت و سازها در این سازمان با حذف کلاس‌های کپری و بهبود وضعیت تحصیل دانش‌آموزان و تبدیل چادر به کانکس است.
مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با حمایت سازمان نوسازی، نهادهای خیران مدرسه‌ساز و بنیاد برکت، ورود جدی به ساخت و ساز مدارس عشایری صورت گرفته و اولویت آن نیز با مناطق محروم و عشایری است.
شکیبافر کمبود امکانات، کوچ‌های طولانی و پراکنده، نبود سرویس‌های بهداشتی، تحصیل پایین معلمان عشایری، تهاجم فرهنگی، بی‌سوادی و کم‌سوادی خانواده‌های عشایر، نگهداشت نیروی انسانی و ترک تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی را از مهم‌ترین چالش‌های مناطق عشایری عنوان کرد.
وی تهیه و تجهیز امکانات آموزشی مدارس عشایری را یک امر ضروری دانست و یادآورشد: کاربرد فناوری‌های نوین موجب تغییر نگرش به مسائل آموزش و پرورش می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول