به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در این مراسم از انتقال تمامی مدارس از شیفت بعد از ظهر به صبح تا سه سال آینده در سطح کشور خبر داد.
فاطمه قربان اظهار داشت: امروز شاهد طرحهای مهمی در خراسان جنوبی هستیم که در راستای سیاستهای آموزش و پرورش و نظام جمهوری اسلامی در حال تحقق است.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که دولت مدعی است عدالت محور است این است که در واقع بتواند عدالت را به معنای واقعی در جامعه توسعه دهد و نگاه ویژه به مناطق محروم و کمترتوسعه یافته روستایی و عشایری دارد.
*بیشترین مدرسهسازیها در دولت نهم و دهم ایجاد شد
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین مدرسهسازی در دولتهای نهم و دهم ایجاد شده است، افزود: در سال جاری تمامی فضاهای آموزشی را در سطح کشور به تفکیک هر استان ساماندهی میکنیم تا بتوانیم اعتبارات را به معنای واقعی در تمامی استانهای کشور گسترش دهیم.
قربان با بیان اینکه در نوبت صبح دانشآموزان در مدارس با رویکرد جمهوری اسلامی تربیت میشوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشآموزان برای پر کردن اوقات فراغت به مراکز فرهنگی سپرده میشوند بنابراین در وزارت آموزش و پرورش به دنبال مدارس به معنای واقعی هستیم.
*عدالت آموزشی از اهداف وزارت آموزش و پرورش است
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عدالت آموزشی را از اهداف در دستور کار این وزارت عنوان کرد و ادامه داد: عدالت آموزشی به معنای گسترش امکانات آموزشی در مناطق محروم کشور مانند مناطق شهری است.
قربان، از یک شیفته شدن مدارس تا سه سال آینده خبر داد و گفت: با انجام این طرح دانشآموزان میتوانند نوبت عصر را در خدمت مدارس قرآنی برای آشنایی بیشتر با مسائل قرآنی و فرهنگی باشند.
*امکانات در سطح مطلوب باید در اختیار فرزندان عشایر قرار گیرد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در درون خانوادههای عشایری افرادی خلاق وجود دارند، گفت: باید امکانات خوب آموزشی در خدمت فرزندان عشایر قرار گیرد تا شاهد پرورش نیروهای متخصص از این قشر جامعه باشیم.
قربان فرزندان و دانشآموزان عشایری را از مستعد ترین دانشآموزان دانست و تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی باید با گسترش کتابخانههای سیار در مناطق عشایری نهادینه شود.
وی با اشاره به کسب سه رتبه دورقمی در کنکور سراسری سال جاری توسط عشایران، افزود: در تمامی استانهای کشور نیز نسبت به جمعیت هر استان رتبههای کنکور عشایری نسبت به سایر مدارس بیشتر بوده و این نشانه تواناییهای بالقوه دانشآموزان عشایری است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش راه اندازی سایتهای سیار رایانهای در مناطق عشایری را ضروری عنوان کرد.
قربان با تأکید بر فراهم شدن آزمایشگاههای سیار آموزشی برای استفاده دانشآموزان عشایر، تصریح کرد: تمامی این امکانات باید از دوره ابتدایی در اختیار دانشآموزان مناطق عشایری قرار گیرد.
وی احترام متقابل، احترام به بزرگترها، مسؤلیت پذیری، رعایت حال فرزندان و خانههای کوچک را از مؤلفههای مثبت جامعه عشایر عنوان کرد و گفت: این مؤلفههای مثبت دانش آموزان عشایری باید در جوامع شهری امروز نیز فراگیر شود.
*هدفمندی یارانهها، هدفی برای توجه به اقشار محروم جامعه
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هدفمندی یارانهها را هدفی برای توجه به اقشار محروم جامعه دانست و تصریح کرد: امید است آنچه به عنوان یارانه به مردم تعلق میگیرد به طور مساوی در بین عموم افراد جامعه تقسیم شود.
قربان با اشاره به کسب جایگاه مطلوب جوانان ایران در مباحث علمی، اظهار داشت: برای رسیدن به نقاط مطلوب آموزشی در کشور گامهای بلندی برداشته شده است و برای رسیدن به جایگاه آرمانی باید تلاش بیشتر شود.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر کسب جایگاه نخست منطقه ای در سال 1404، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در سال 1404 بر اساس اوامر مقام معظم رهبری به رتبه و جایگاه نخست منطقه در تمامی جهات علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی دست یابیم.
انتهای پیام/خ10
اخبار مرتبط
-
کارت تردد برای عشایر کوچرو صادر میشود
-
تحصیل 38 هزار دانشآموز در مجتمعهای عشایری خراسان جنوبی
-
اعزام کاروان تسکین آلام بشری به مناطق عشایری
-
تعدادی از روستاهای مناطق عشایری ریگان متروکه شدهاند
-
جاده عشایری اسفراهان سریعتر احداث شود
-
توسعه صنایع گلگهر ایجاد محرومیت برای عشایر
-
عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی کوچ کنند
-
عشایر ایلام چشم انتظار اعتبارات خشکسالی هستند
-
هیئت ورزش عشایری مشکل مالی ندارد
-
قشلاق ایلام جوابگوی نیاز کوچ عشایر نیست
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.