اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

ساماندهی آستانه امامزاده چلیچه 4 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح گردشگری مذهبی سیاحتی امامزاده سید سعید چلیچه از توابع شهرستان فارسان نیازمند 4 میلیارد ریال اعتبار است.

ساماندهی آستانه امامزاده چلیچه 4 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد
محمود عیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این طرح گردشگری با 10 میلیارد ریال اعتبار در سفر دوم هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.
وی افزود: تاکنون 7 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک، فضای سبز و سکوبندی محوطه اطراف امامزاده هزینه شده است.
عیدی با بیان اینکه روستای چلیچه یکی از روستاهای هدف گردشگری در این استان است، گفت: هتل مجتمع گردشگری امامزاده این روستای هدف گردشگری، با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دست احداث است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث سالن فرهنگی، مذهبی، هنری روستای چلیچه با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل کمک‌های مردمی از دیگر طرح‌های در دست احداث در این روستا است.
وی ادامه داد: سد بندی ملاتی ۱۴ معصوم روستای چلیچه با  اختصاص2 میلیارد ریال از محل اعتبارات مردمی و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات آبخیزداری تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
عیدی حجم مخزن این سد را ۲۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: ارتفاع دیوار سد ۱۲ متر است که با هدف آبیاری اراضی کشاورزی و فضای سبز روستای چلیچه در دست احداث است.
وی اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار است.
عیدی با اشاره به اجرای صد درصدی طرح هادی روستایی در چلیچه بیان داشت: در این طرح علاوه بر بهسازی منازل روستایی تمام خیابان‌های این روستا با تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی آسفالت و جدول‌کشی شده است. 
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توسعه روستایی در سطح روستاهای این استان تأکید کرد و گفت: توسعه روستاهای استان موجب ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت جمعیت ساکن در این مناطق روستایی خواهد شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول