اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس:

تامین امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده کرج در مجلس گفت: تامین امنیت کشور تنها بر عهده نیروی انتظامی نبوده و تحقق این امر نیازمند همکار‌ی‌های میان دستگاهی و حمایت مردمی است.

تامین امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست
فاطمه آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سران هر جامعه‌ای همواره برای تامین امنیت اعضا تلاش کرده و تحقق این امر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است.
وی افزود: به طور قطع در هیچ جامعه‌ای وجود ناامنی و رفتارهای خلاف قانون که امنیت و آسایش مردم را مختلف می‌کند، مورد پذیرش نبوده و ابزارهایی برای برخورد با خاطیان در نظر گرفته می‌شود.
این مسئول یاد آور شد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از ارکان‌های تامین امنیت جامعه همواره تلاش ویژه‌ای برای تحقق این مهم داشته و آمارها نشان دهنده عملکرد مطلوب این نیرو طی سال‌های اخیر است.
آجرلو متذکر شد: این در حالی است که باید به خاطر داشته باشیم تنها نیروی انتظامی نمی‌تواند امنیت سراسر کشور را تامین کند و برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین عموم مردم باید همکاری‌های نزدیکی با پلیس داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق امنیت در هر جامعه‌ای وجود اعتماد متقابل میان مردم و پلیس است، به صورتی که اگر این احساس در جامعه وجود نداشته باشد، تامین امنیت به صورت جدی با اختلال روبرو خواهد شد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم باید پلیس را حافظ امنیت و آسایش خود دانسته و از سوی دیگر ماموران پلیس نیز باید تمام تلاش خود را برای حفظ این دو مولفه مهم به کار بندند.
آجرلو در پاسخ به این سوال که آیا در جامعه ایران رابطه فوق در سطح خوبی وجود دارد؟ گفت: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که مردم به نیروی انتظامی اعتماد کرده و حتی همکاری‌های بسیار نزدیکی میان پلیس و مردم وجود دارد.
وی افزود: در مباحثی چون به دام افتادن قاتلان، جنایتکاران و مخلان امنیت اطلاعات اولیه از طریق تماس‌های مردمی کسب می‌شود که این امر نشان دهنده رابطه مطلوب و دو جانبه پلیس و مردم در ایران است.
آجرلو در پایان گفت: البته روابط پلیس و مردم در کشورمان اگر چه مطلوب است، اما به حد مورد انتظار نرسیده و باید با فرهنگ‌سازی مناسب نواقص موجود برطرف گردد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول