اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

پروژه ‌ساخت آزاد‌راه 203 کیلومتری اراک - خرم‌آباد کلید خورد؛

آغاز رسمی عملیات احداث سه پروژه بزرگ ملی در استان لرستان با حضور احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: عملیات احداث "آزاد‌راه اراک – خرم آباد"، "راه آهن درود – خرم آباد – اندیمشک" و "راه آهن درود – بروجرد – ملایر" (اتصال به راه‌آهن غرب کشور) با حضور رئیس‌جمهور در استان لرستان به طور رسمی آغاز شد.

آغاز رسمی عملیات احداث سه پروژه بزرگ ملی در استان لرستان با حضور احمدی‌نژاد
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، تسریع و تسهیل در حمل و نقل و جابجایی مسافر و کالا، اتصال محورهای اصلی شمال و جنوب کشور به یکدیگر و رفع مشکلات و معضلات راه آهن مسیر جنوب کشور، توسعه و تجهیز آزادراه‌ها و راه‌آهن کشور در استان لرستان را ضروری کرده است؛ از این‌رو امروز و با حضور رئیس‌جمهور عملیات احداث سه پروژه مذکور آغاز می‌شود.

آزادراه اراک – خرم‌آباد به طول 203 کیلومتر با هدف تسریع در حمل و جابجایی مسافر و کالا و اتصال محورهای ارتباطی اصلی شمال کشور به جنوب و بندر امام خمینی با احداث 8 هزار و 720 متر طول در مجموع مسیر رفت و برگشت و 8 هزار و 200 متر تونل در دو مسیر رفت و برگشت، احداث خواهد شد.
 
همچنین با هدف رفع مشکلات و معضلات عدیده راه‌آهن مسیر جنوب کشور و افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه و همچنین کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی، خط آهن درود - خرم آباد -اندیمشک به طول 347 کیلومتر و احداث 17 ایستگاه و 36.5 کیلومتر تونل آغاز خواهد شد.
 
مسیر راه آهن درود - بروجرد - ملایر در قالب تکمیل مسیر ریلی غرب کشور نیز به طول یکصد و 43 کیلومتر و با احداث 36 پل بزرگ، 6 ایستگاه و ایجاد 450 متر تونل به منظور کاهش فاصله استان‌های شمالی با مناطق غربی و جنوبی کشور و ایجاد کوریدور جدید ارتباطی ریلی تهران به استان‌های لرستان و خوزستان امروز آغاز شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول