اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مازندران:

مازندران کمترین جرایم خشن را دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: مازندران از استان‌هایی است که کمترین جرایم خشن را دارد و حتی این آمار به اندازه انگشتان دست می‌رسد.

مازندران کمترین جرایم خشن را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا مسکنی صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نیروی انتظامی مازندران در بین دیگر فرماندهی‌های انتظامی کشور دارای ویژگی‌های خاصی است، بیان داشت: بحث فعالیت تابستانی ناجا در طرح دریا بسیار بااهمیت بوده و در این بخش از تمام توان ناجا و نیز برای افزایش نیرو از استان‌های همجوار کمک گرفته شد.
 
* ناجا در برخی از شهرهای مازندران ترافیک را ساماندهی می‌کند
وی خاطرنشان کرد: گردشگری استان مازندران موجب شده تا در ایام تعطیل با حجم مسافران زیادی روبه‌رو شویم که ساماندهی و نظم‌بخشی از وظایف ناجا است که در این راستا جاده‌های مواصلاتی غرب، شرق و مرکز کشور که به مازندران مرتبط می‌شود پرترددترین محورهای کشور محسوب می‌شود.
مسکنی با بیان اینکه از 25 اسفند تا 15 فروردین امسال 13 هزار نفر نیروی شبانه‌روزی در قالب یک لشگر و تیپ برای نظم‌بخشی و ایجاد امنیت مسافران وارد استان شدند، گفت: ناجا در برخی از شهرستان‌های مازندران فقط به ساماندهی معضل ترافیک می‌پردازد.
 
* وضعیت امنیتی مازندران در کشور مطلوب است
فرمانده انتظامی مازندران وضعیت جرائم مازندران را در سطح کشور رتبه 14 تا 15 عنوان کرد و یادآور شد: وضعیت امنیتی مازندران در سطح کشور مطلوب است.
وی افزود: مازندران از استان‌هایی است که کمترین جرایم خشن را دارد و حتی این آمار به اندازه انگشتان دست می‌رسد.
مسکنی آمار جرایم کوچک را در مازندران بالا دانست و گفت: به تناسب جمعیت از سال 80 تا 89 آمار جرایم کوچک افزایش نیافته و هر ساله که به جمعیت مازندران افزوده می‌شود اشتغال‌های کاذب رونق و نیز جمعیت دانشجویی ارتقا می‌یابد که در این باره ضرورت دارد وزارت علوم در بخش افزایش دانشجویی تدبیر کند.
این مسئول با بیان اینکه جمعیت 200 هزار نفره دانشجویی به مازندران از فرهنگ‌های مختلف هستند، تصریح کرد: اختصاص خوابگاه‌هایی که بتواند دانشجویان را با این میزان جمعیت کنترل کند از طریق وزارت علوم باید ساماندهی شود تا جرایمی که مربوط به این اقشار می‌شود کاهش یابد.
 
* ساری در بحث ترافیکی بدترین وضعیت را دارد

این مقام مسئول مهاجرت روستا به شهر، بیکاری و نبود برخی فضاهای لازم در استان را از عوامل بروز جرایم اعلام کرد و گفت: با تمام مواردی که عنوان شد مازندران نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی دارد.
مسکنی در بخش دیگری از سخنانش به مباحث امور شهری در مرکز مازندران پرداخت و ابراز داشت: شهر ساری در بحث ترافیکی بدترین وضعیت را دارد، برای حل این مشکل همه مسئول هستیم و در این بخش همت والای مسئولان کشوری را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه یک میلیون و200 هزار خودرو در سطح کشور پلاک‌گذاری شد، اضافه کرد: امسال بیش از 50 هزار خودرو در مازندران پلاک شد.
فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: شهر باید در شان و شخصیت شهروندان باشد و هرگونه کمکی که ناجا می‌تواند با همکاری شهرداری و شورا در ساماندهی این امور داشته باشد کوتاهی نخواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: ناجا در ساماندهی کسبه‌ها و اصناف آمادگی لازم را دارد تا هیچ کسبه‌ای از حقوق شهروندی در معابر عمومی و پیاده‌روها به نفع خود استفاده نکند.
 
* 75 درصد رانندگان و سرنشینان کمربند می‌بندند
مسکنی با اشاره به اینکه 34 درصد تصادفات از طریق موتور سیکلت‌هایی که فاقد کلاه ایمنی هستند رخ می‌دهد، ابراز داشت:90درصد تصادفات ناشی از موتورسیکلت به مرگ مغزی دچار می‌شوند.
وی امنیت فکری و بهداشت روانی را برای شهروندان ضروری دانست و گفت:  جامعه حقوق مربوط به خود را دارد و برای ایجاد امنیت فکری و بهداشت روانی ناجا به صورت ویژه اقدام خواهد کرد.
فرمانده انتظامی مازندران هوشمندسازی سطح شهر ساری را فعالیتی برای کاهش ترافیک شهر ساری ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 14 نقطه شهر ساری مجهز به دوربین مدار بسته شد که ظرفیت 30 دوربین را دارد و این دوربین‌ها در مرکز مانیتورینگ ناجا کنترل می‌شود.
وی افزود: بستن کمربند ایمنی نوعی فرهنگ محسوب شده و هم اکنون 75 درصد رانندگان و سرنشینان این قانون را رعایت می‌کنند.
 
* با افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان مواجه هستیم
مسکنی با بیان اینکه اعتیاد بحثی فراملی است، یادآور شد: وجود دو مرز افغانستان و پاکستان در همسایگی کشور امنیت را در این بخش با مشکل مواجه کرد و روزانه با افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: در بخش انسداد مرزها از سوی مرزداران فعالیت خوبی انجام شده است که نیازمند زمان است.
این مقام مسئول ادامه داد: متلاشی کردن باندهای مافیایی مواد مخدر و کشفیات در این باره موجب شد تا ناجا 90 شهید را تقدیم نظام اسلامی کند.
مسکنی با اشاره به اینکه مهار در اعتیاد از اقدامات جدی ناجا است، عنوان کرد: وجود یک نفر معتاد در کشور و استان زیاد است و ما فعالیتی جدی داریم.
 
* ورود دفتر مطالعات انتظامی به امنیت خزر
فرمانده انتظامی مازندران درباره فعالیت همیاران پلیس در نظم‌بخشی اجتماعی به ویژه راهنمایی و رانندگی را کاری بنیادین در فرهنگ‌سازی اعلام کرد و گفت: امسال در هفته ناجا هدف ما فرهنگ‌سازی بنیادین بود و بیشتر به بخش‌هایی که ویژه کودکان بوده است پرداخته شد.
مسکنی فعالیت دفتر تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی را فعالیتی مثبت ارزیابی و اذعان داشت: دفتر تحقیقات برای رفع ناهنجاری‌های فعالیتی بومی انجام می‌دهد و نیز در بحث مسائل فرهنگی و امنیتی دریای خزر ورود یافته و این ظرفیت وجود دارد که به مسائل شهری بپردازد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول