اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

تا آخرین نفس حامی ولایت‌فقیه هستیم

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خونمان حامی ولایت‌فقیه خواهیم ماند.

تا آخرین نفس حامی ولایت‌فقیه هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه یک‌شنبه در سومین یادواره شهید کعبه استان، سرداران و 82 شهید پایگاه‌های حضرت مهدی (عج)، شهید دستغیب و شهید باهنر مهریز که در حسینیه باغ بهار این شهرستان و با حضور بیش از 4هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد، با تاکید بر ولایت‌مداری و تبعیت محض از ولایت‌فقیه اظهار داشت: ما به یاری خداوند تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خونمان حامی ولایت‌فقیه خواهیم ماند.
وی ادامه داد: در زمان امام حسین(ع)، مردم کوفه به مسلم و نایب امام زمان خود کوتاهی نکردند بلکه در حق خود امام حسین (ع) کوتاهی کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه خیر است همراهی عملی است نه همراهی شعاری؛ همراهی عملی یعنی تبعیت محض از ولایت‌فقیه، یعنی وقتی ولی‌فقیه به تصمیمی می‌رسد، همگان باید به آن تصمیم عمل کنند و در راستای تحقق آن بکوشند که این خود همان همراهی عملی است.
آیت‌الله خاتمی داشتن بصیرت را یکی از راه‌های همراهی با ولایت‌فقیه دانست و با اشاره به نزدیکی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند فضایی بسازند که انتخابات آینده پرشور نباشد و اگر این انتخابات سرد برگزار شود، می‌گویند مردم نظامشان را نمی‌خواهند.
امام جمعه موقت تهران در مورد فتنه‌های سال 88 گفت: برخی از تشنگان دیروز قدرت که حاضر شدند منافع نظام را به پای منافع شخصی خود قربانی کنند، تلاش می‌کنند تا به خیال خودشان فضای انتخابات را به سردی گرایش دهند.
وی تاکید کرد: این توطئه در راستای فتنه 88 است و با فتنه‌گری سال 88 ستاره عمرشان برای همیشه افول کرد.
استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان برای اینکه در انتخابات شرکت کنند باید از سران فتنه اعلام برائت کنند و نسبت به قانون اساسی، ولایت‌فقیه و آرمان‌های امام و انقلاب اعلام وفاداری کنند، ادامه داد: بدون شک جریان اصلاح طلبی باید از پیشینه گذشته خود بیرون بیاید و الا آنها هم همراه تاریخ خواهند رفت.
خاتمی با اشاره به بروز فساد بانکی و اختلاس 3هزار میلیارد تومانی عنوان کرد: دشمن از هر سوژه‌ای برای پاشیدن گرد یاس و ناامیدی بر سر مردم استفاده می‌کند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم ما مطمئن باشند که قانون با قدرت گلوی آنها را خواهد فشرد و هم مجازات حقوقی می‌شوند و هم مجازات کیفری و این خواسته نظام، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سران سه قوه است.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دستگاه قضایی در مورد مجازات این فساد بانکی گفت: به فرموده رهبر انقلاب دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره و مفسد ترحم کند و امیدواریم این امر رهبر معظم انقلاب عملی شود.
خاتمی ادامه داد: مردم باید مطمئن باشند که یک ریال از بیت‌المال در دست مفسدان باقی نخواهد ماند.
وی با اشاره به فتنه‌ای که از این قضیه در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد: فتنه جدید این است که فتنه‌گران و دشمنان می‌خواهند این فساد را به نام نظام بنویسند.
خاتمی ادامه داد: این کار جفا به نظام و انقلاب و نوعی خیانت است و این کار را کسانی می‌کنند که اعمال و پرونده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آنها سیاه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بدون شک این حادثه فساد بانکی برای ملت ایران رنج‌آور است و به طور قطع با قدرت با عوامل آن برخورد لازم به عمل خواهد آمد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکوه و عظمت این یادواره با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری آن گفت: یادواره‌های شهدا دارای پیام استقلال و امنیت است و مردم با حضورشان در این‌گونه مراسم‌ها نشان می‌دهند که قدرشناس شهدا هستند و آنها را فراموش نمی‌کنند.
خاتمی با اشاره به اینکه خانواده‌ شهدا نور چشم ملت هستند، گفت: شما مردم این نور چشم‌ها را تکریم کنید و خانواده شهدا هم با پیروی از راه شهدای خود بر عزت این انقلاب و اسلامی بیافزایند.
به گزارش فارس، شب گذشته بیش از 4 هزار نفر در این یادواره میهمان شهدا بودند.
مراسم ویژه نقاره‌زنی در حضور دو تن از خادمان آستان قدس رضوی در شام ولادت امام علی بن موسی الرضا(ع)، اجرای گروه سرود، دعا برای تعجیل در شفای جانباز مهریزی، احمد دهقانی‌زاده که به گفته مسئولان سنگ بنای این یادواره را گذاشت، رژه حماسی و دکلمه‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.
این مراسم در سه شب گذشته نیز با حضور مداحان کشوری و سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و حجت‌الاسلام رفیعی برگزار شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول