اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر رشت:

شورای رشت مخالف تمدید حکم شهردار است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر رشت گفت: اکثریت اعضای شورای شهر رشت با تمدید حکم فریدونی به عنوان شهردار این شهر مخالف هستند و غیبت وی میلیون‌ها تومان در روز به این شهر خسارت وارد کرده است.

شورای رشت مخالف تمدید حکم شهردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان عصر امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از مشخص نشدن وضعیت شهردار این شهر اظهار داشت: در شهر رشت حلقه مفقوده‌ای وجود دارد.
وی با بیان اینکه فریدونی با تاخیر هشت ماهه پس از شهردار اسبق رشت تصدی این شهر را به دست گرفت، اظهار داشت: حکم شهرداران مرکز استان‌ها باید توسط وزیر کشور  صادر شود و با توجه به بازنشستگی محمود فریدونی باید با مصوبه هیئت وزیران شهردار می‌شد.
عضو شورای شهر رشت ادامه داد: زمانی که این مصوبه از طریق پرویز داودی معاون اول وقت رئیس جمهور اعلام شد پیش‌نویس برای شهرداران عادی وجود داشت و این پیش‌نویس را برای فریدونی به صورت جداگانه ننوشتند و وزارت کشور مرجع صادر کننده این پیش‌نویس بود و بدون اینکه محدودیت زمانی برای فعالیت فریدونی در آن قید شود وزیر کشور پیش‌نویس را امضا کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر متوجه نامه هیئت وزیران به امضای داودی شدیم، اذعان داشت: با توجه به اینکه اکثریت اعضای شورا تقاضای تمدید حکم فریدونی را ندارند از وزیر کشور می‌خواهیم وضعیت را بررسی کند.
پورفخریان با تاکید بر اینکه شهردار شدن باید به درخواست شورا باشد، خاطرنشان کرد: حکم فریدونی توسط وزیر کشور ابلاغ شد و اگر قرار باشد حکم او تمدید شود باید به استانداری و فرمانداری ابلاغ شود و درخواست از هیئت وزیران صورت گیرد.
وی با اشاره به غیبت فریدونی در شهرداری رشت اظهار داشت: فریدونی مدعی بود که تنها به مردم فکر می‌کند و طلایه‌دار عمران و آبادانی شهر است بنابراین سماجت او بر چه اساسی است.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در غیبت شهردار، شهرداری میلیون‌ها تومان روزانه متضرر می‌شود، یادآور شد: پرسنل شهرداری رشت انگیزه خود را از دست داده‌اند و نمی‌توان از واقعیت چشم پوشی کرد.
وی ادامه داد: به تمام پرسنل شهرداری رشت توصیه می‌کنیم که با تمام توان به کار خود ادامه دهند.
پورفخریان، فریدونی را مسئول متضرر شدن شهر رشت نامید و تصریح کرد: فریدونی شهرداری را رها کرده و به دنبال این است که در تهران مشکلش را برطرف کند در حالی که شهرداری ملک شخصی کسی نیست که دارد بر سر آن می‌جنگد.
وی شهرداری را امانتی از طرف مردم در دست شهردار دانست و ابراز داشت: شهردار مسئول مستقیم تمام ضررها و آسیب‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه است.
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز اظهار داشت: فریدونی قهرمان توسعه نیست و شورا پروژه‌ها را تعریف کرده و به شهردار می‌دهد تا آن را اجرا کند.
موسی ناصح با بیان اینکه ضررهای این دوران کمتر نبوده است، افزود: سکوت شهردار موجب ضرر شهرداری شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول