اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف معرفی منطقه نمونه گردشگری چیچکلو؛

نخستین جشنواره عسل ورزقان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره عسل ورزقان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی منطقه نمونه گردشگری «چیچکلو» و در شهرستان ورزقان برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره عسل ورزقان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره یک روزه 29 مهر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
وی آذربایجان‌شرقی را دارای سابقه طولانی در تولید عسل عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان مانند ورزقان، کلیبر، اهر، سراب، خداآفرین، مناطق ارسباران و قره‌داغ به زنبورداری و تولید عسل فعالیت دارند.
محمدی شهرستان ورزقان را دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان عنوان کرد و گفت: طبیعت بکر و زیبا و آثار تاریخی این شهرستان در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری چیچکلو، روستای آقابابا فرامرزی، جنگل‌های ارسباران،
پیست سوارکاری روستای کرویق، آبشار گل آخور، کتیبه اوراتویی سقندل، قلعه جوشین و منطقه فسیلی آبخواره برخی از جاذبه‌های این شهرستان هستند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در شهرستان ورزقان طی سال‌های اخیر تصریح کرد: ورزقان از توانمندی بالایی برای رشد و گسترش به ویژه در حوزه گردشگری برخوردار است.
محمدی همچنین امکان ورزش‌های زمستانی و کوهستانی و طبیعت‌گردی را از فرصت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: طبیعت زیبا و آب و هوای چهار فصل ورزقان، آن را برای جذب گردشگر در تمام فصول سال مناسب کرده است.
وی با بیان اینکه ورزقان در تولید بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی فعالیت دارد، گفت: زنبورداری و تولید عسل نیز با توجه به وجود دشت‌های گسترده و باغ گل و آب و هوای مناسب در این شهرستان سابقه دیرینه دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره عسل با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و مناطق نمونه گردشگری شهرستان ورزقان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: این جشنواره توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با همکاری فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان برگزار می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: جشنواره یک روزه عسل، از ساعت 9 و 30 دقیقه روز جمعه 29 مهر ماه در منطقه نمونه گردشگری چیچکلوی ورزقان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول