اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مجوز مرکز تحقیقات عسل در اردبیل اخذ شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مجوز مرکز تحقیقات عسل استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اخذ شده است.

مجوز مرکز تحقیقات عسل در اردبیل اخذ شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید سیدخلیل‌اللهی پیش از ظهر امروز در جلسه اتاق فکر کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: در نظر داریم با راه‌اندازی این مرکز مشکلات موجود بر سر راه تولید عسل را مرتفع کنیم و در همین راستا تولید عسل را در استان افزایش دهیم.
وی یادآور شد: در سه استان برای راه‌اندازی این مرکز اقدام شده که استان اصفهان، آذربایجان شرقی و اردبیل نامزد راه‌انداز مرکز تحقیقات عسل بوده‌اند.
این مسئول همچنین از تدوین سند ملی عسل خبر داد و افزود: قرار است معیارهای استانداردسازی عسل تغییر یافته و با توجه به پیشرفت‌ها در حوزه تولید این محصول جلوی ورود عسل تقلبی به بازار را بگیریم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در این راستا باید به دنبال خرید دستگاه‌های پیشرفته باشیم که امیدواریم در ماه‌های آینده این دستگاه‌ها وارد استان شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه هاشم علایی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه استانداردسازی محصول عسل در استان اردبیل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: هفت واحد تولیدی عسل صنعتی در استان شناسایی شده که یک مورد آن در خلخال و یک مورد در اردبیل است و از پنج واحد باقیمانده از دو واحد غیر فعال و در سه واحد نیز نمونه‌برداری انجام شده که در صورت حل مسئله استاندارد اطلاع‌رسانی تولید انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه معاون اداره کل تعاون استان اردبیل نیز از فعالیت 4  هزار و 300 تعاونی در بخش‌های اقتصادی در استان اردبیل خبر داد.
حمید نصرتی خاطرنشان کرد: 96 شرکت زنبورداری در استان اردبیل فعال است اما تمام این‌ها با مشکل کمبود سرمایه مواجهند به طوری که اغلب این تعاونی‌ها نزدیک به شش سال است تسهیلات دریافت نکرده‌اند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول