اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی پلدختر:

برداشت عسل در پلدختر آغاز شد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی پلدختر گفت: برداشت عسل در پلدختر آغاز و پیش‌بینی می‌شود، 60 تن عسل از 8 ‌هزار و 200 کندو در پلدختر تولید و برداشت شود.

برداشت عسل در پلدختر آغاز شد
مجتبی شاهرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: شهرستان پلدختر با داشتن مناطق ییلاقی و قشلاقی شامل مناطق کوهستانی و مراتع بی‌نظیر و کشت کلزا یکی از مناطق مستعد برای زنبورداری است در این میان منطقه میانکوه شرقی قطب زنبوداری شهرستان و به عنوان منطقه ییلاقی و عسل خیز است، که عسل این منطقه از نظر مرغوبیت و ارزش غذایی و دارویی در سطح بالایی است.
شاهرخی افزود: در شهرستان پلدختر 72 نفر که شغل اصلی آن‌ها زنبوداری است با 8 هزار و 200 کندو کار تولید عسل را به عهده دارند.
وی با بیان اینکه در شرایط آب و هوایی مناسب کندوداران پلدختر توانایی تولید 90 تن عسل را دارند، گفت: متأسفانه در سال گذشته به علت گرمای شدید و پدیده گرد و غبار زنبورستان‌های استان با کاهش 80 درصدی تولید عسل مواجه شدند.
شاهرخی گفت: امسال در پلدختر 60 تن عسل برداشت و وارد بازار مصرف می‌گردد که با توجه به فلور گیاهی و کیفیت، نوع عسل شهرستان غالباً شامل عسل پائیزه  گون و فرفیون یا شیر شیرک است که بیشتر خاصیت دارویی درمانی  و برای درمان حساسیت‌ها و آنفلوانزا و سرماخوردگی کاربرد دارد، است.
وی اظهار داشت: برای درآمدزایی بیشتر زنبورداران، آن‌ها باید تولید خود را از حالت تک محصولی خارج کنند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول