اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس خبر داد:

پذیرش دانشجو در رشته سوانح و آتش‌نشانی

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس گفت: در راستای بالا بردن سطح علمی مقابله با کاهش اثرات و بلایای طبیعی، برای نخستین بار مرکز آموزش علمی و کاربردی در شیراز و لارستان راه‌اندازی شده است.

پذیرش دانشجو در رشته سوانح و آتش‌نشانی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدصادق کشفی‌زاده بعد از ظهر امروز در آستانه برگزاری مراسم هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: مراکز آموزشی علمی کاربردی شیراز و لارستان در سال جاری در رشته‌های امداد سوانح و آتش‌نشانی در گرایش نجات در سطح کاردانی دانشجو می‌پذیرند.
کشفی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این مراکز 280 دانشجوی دختر و پسر در ترم جدید مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان فارس در مورد مقابله با سوانح و کاهش اثرات بلایای طبیعی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، افزود: استان فارس به عنوان ایران کوچک در سال 30 تا 32 حادثه را در سال تجربه می‌کند.
مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: مهم‌ترین حوادثی که در استان روی می‌دهد خشکسالی، تخریب باغ‌ها، سیل و زلزله و دیگر حوادث پیش‌بینی شده است.
کشفی‌زاده اضافه کرد: جمعیت هلال احمر فارس مانند سال‌های گذشته ضمن تعامل با سایر ارگان‌هایی از قبیل ستاد حوادث و هماهنگ با مدیریت بحران این استان در دو محور آموزش‌های همگانی و مقابله با حوادث فعالیت می‌کند.
وی از جمله برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلای طبیعی که از 18 تا 24 مهر ماه جاری برگزار می‌شود را مانور بزرگ استانی امداد و نجات در اردوگاه ده‌شیخ شیراز و رژه خودرویی برشمرد و افزود: مانور امداد و نجات بافت فرسوده شیراز، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت، گردهمایی امدادگران، دوره‌های بازآموزی و کلاس‌های کوتاه مدت برای عموم در سطح اماکن عمومی، پارک‌ها و مساجد از جمله برنامه‌های دیگر جمعیت هلال احمر در هفته کاهش بلایای طبیعی است.
مدیر اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: بازدید از خانه سالمندان و جانبازان، گلباران قبور شهدا، اهدای خون، چاپ و نشر، پوستر، توزیع کتابچه‌های آموزش همگانی، مسابقه نقاشی ویژه پیش‌دبستانی و ابتدایی، اعزام داوطلبان آموزش دیده به نقاط محروم، برپایی مراسمی با عنوان جمعه، ایمان، ایمنی در میعادگاه نماز جمعه و فراخوان آمادگی و سازماندهی نیروهای داوطلب عضو پایگاه‌های محلی از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر فارس در هفته کاهش بلایای طبیعی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول