اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باتوجه به احتمال بارندگی زودهنگام؛

عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی کوچ کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به احتمال بارندگی زودهنگام عشایر این استان باید هرچه زودتر به مناطق قشلاقی کوچ کنند.

عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی کوچ کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستار فرهادی بعداز ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران این استان، اظهار داشت: با توجه به کاهش 16درجه‌ای دمای هوا در هفته نخست مهرماه نسبت به میانگین بلندمدت و احتمال بارندگی زود هنگام، عشایر باید مناطق ییلاقی را در اسرع وقت ترک کنند.
وی با بیان اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: احتمال مسدود شدن و لغزندگی ایل راه‌ها در زمان بارندگی بالا می‌رود و اداره کل امور عشایر وظیفه دارد با اطلاع‌رسانی جامع، عشایر را به کوچ فراخواند.
فرهادی با بیان اینکه بارندگی فصل پاییز به صورت نرمال نسبت به میانگین بلند مدت از نیمه دوم مهرماه آغاز می‎شود، گفت: برهمین اساس باید تا آن زمان عشایر به مکان‌های امن قشلاقی کوچ کنند.
مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته بلایای طبیعی از 18 تا 24 مهرماه، گفت: برنامه‏های اجرایی مختلفی از سوی دستگاه‎های اجرایی این استان در این هفته تدوین شده است.
وی شعار هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی امسال را جامعه ایمن، آرامش عمومی اعلام کرد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته دوشنبه 18 مهر روز مدیریت بحران، همزیستی با مخاطرات طبیعی، روز سه‌شنبه 19 مهرماه روز مدیریت بحران، هماهنگی و هم افزایی سازمانی، 20 مهرماه روز مدیریت بحران، آموزش، پیشگیری و آمادگی نامگذاری شده است.
فرهادی ادامه داد: روز 21 مهرماه روز مدیریت بحران، امداد، سلامت و بازتوانی، 22 مهرماه روز مدیرتی بحران، رسانه‌ها، معنویت، کرامت انسانی و فرهنگ ایمنی، روز 23 مهرماه روز مدیریت بحران، فناوری‌های نوین، استاندارد و مقام‌سازی نامیده شده است.
وی اضافه کرد: در نهایت روز 24 مهرماه جاری به نام روز مدیریت بحران، تشکل‌های مردمی، بسیج، نیروهای مسلح، آرامش و امنیت عمومی نامیده شده است.
فرهادی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سرمازدگی، نمایشگاه تجهیزات امدادی، مانور و کارگاه تریاژ بیماران در اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها، مانور امداد و نجات، مانور زلزله و برگزاری نشست‌های علمی از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بلایای طبیعی است.
انتهای پیام،/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول