اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد هشتمین امام شیعیان؛

ضریح برادر امام رضا در بجنورد رونمایی شد‌

خبرگزاری فارس: ضریح جدید امامزاده سیدعباس ابن موسی‌بن جعفر (ع)، برادر امام رضا (ع) همزمان با میلاد هشتمین امام شیعیان در بجنورد رونمایی شد.

ضریح برادر امام رضا در بجنورد رونمایی شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در این آیین که شامگاه ‌شنبه برگزار شد، امام جمعه بجنورد با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت در واقع دهه ارزش‌ها است و ارزش‌های این دهه به خاطر ولادت بزرگانی چون حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است.
آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه دهه کرامت چون چشمه‌سار عطوفت و مهربانی، ما را به زندگی امیدوار می‌کند از امام رضا به عنوان بزرگ‌ترین رتبه ایمان، فداکاری و عزت در جهان اسلام یاد کرد که با گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، شهامت و مقاومت به ترویج دین اسلام شتاب بیشتری بخشید.
معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس اظهار کرد: این طرح با صرف اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال توسط هنرمندان اصفهانی از سال گذشته ساخته و همزمان با شب میلاد امام رضا در این بقعه متبرکه نصب شد.
سیدحسین معروف‌زاده گفت: ضریح قبلی این امامزاده نیز برای استفاده مردم در محل امامزاده هادی روستای ارک نصب شد.
وی با بیان اینکه ساخت ۳ ضریح بقاع متبرکه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در دست پیگیری است، عنوان کرد: سال گذشته ضریح مطهر امامزاده ایوب پیغمبر نیز برای استفاده زائران از این فضای معنوی نصب شد.
معروف‌زاده همچنین از برنامه بازسازی و بهسازی ۱۴ بقاع متبرکه خراسان شمالی خبر داد و گفت: بازسازی ۳ بقعه متبرکه استان نیز اکنون اجرایی شده است.
در این آیین معاون سیاسی امنتیی خراسان شمالی و شماری از مسئولان استان شرکت داشتند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول