اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

ایران 182 میلیون دلار فرش صادر کرد/ مردم آمریکا تشنه هنر و فرش ایران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به برنامه‌ریزهای صورت گرفته برای صادرات 600 میلیون دلاری فرش دستباف در سال 90 گفت: در پنج ماهه اول سال‌جاری 182میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شده است.

ایران 182 میلیون دلار فرش صادر کرد/ مردم آمریکا تشنه هنر و فرش ایران هستند
فیصل مرداسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مهربان، نمایشگاه فرش دستباف تهران را نقطه عطفی در تجارت فرش دستباف دانست و اظهار داشت: علاقه‌مندان به فرش دستباف ایرانی، تجار و بازرگانان با مشارکت مطلوب خود در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در زمینه تولید و نوآوری‌های جدید در زمینه فرش دستباف عرضه می‌کنند. 

 *فرش دستباف تهران سرآغاز فصلی جدید در تجارت 

رئیس مرکز ملی فرش ایران، نمایشگاه فرش دستباف تهران را سرآغاز فصل جدیدی در تجارت و تبادل نظر در زمینه فرش دستباف دانست و افزود: نمایشگاه فرش تهران یک کانونی قوی برای دید و بازدید و تجارت بازرگانانی است که از اقصی نقاط دنیا و کشورمان برای رسیدن به یک هدف آرمانی در زمینه فرش دستباف دور هم جمع می‌شوند.
مرداسی در ادامه به افزایش صادرات فرش دستباف در ماه‌های مهر و آبان و پس از برگزاری نمایشگاه  فرش دستباف تهران اشاه کرده و گفت: معمولاً بعد از نمایشگاه فرش تهران، صادرات فرش دستباف افزایش پیدا می‌کند و آمار صادرات فرش دستباف در ماه‌های مهر و آبان نسبت به دیگر ماه‌ها تغییر محسوسی یافته و با افزایش قابل توجهی مواجه می‌شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار امیدواری کرد با حضور تجار و بازرگانان دعوت شده از کشورهای مختلف و خریدهای خوبی که توسط آنها صورت می‌گیرد تا پایان سال اهداف صادراتی در زمینه فرش دستباف تحقق یابد.
مرداسی با اشاه به گذشت یک سال از تحریم ورود فرش دستباف ایرانی به بازار آمریکا اظهار داشت: سال گذشته و همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران – تهران، آمریکا ورود فرش دستباف ایران را به این کشور تحریم و از آن لحظه تاکنون از ورود فرش دستباف ایرانی به آمریکا جلوگیری شده است.
 
 *مردم آمریکا همچنان تشنه هنر و فرش ایران هستند

رئیس مرکز ملی فرش ایران، مردم آمریکا را از علاقه‌مندان فرش دستباف ایرانی دانست و تصریح کرد: یکی از بازارهای بزرگ فرش دستباف ایرانی مردم آمریکا و بازار فرش دستباف این کشور است و این تحریم به نوعی از یک طرف تحریم شهروندان آمریکایی و از طرف دیگر تحرم کسانی است که با زحمت و تلاش یک هنر را تولید می‌کنند و تحریم فرش دستباف تحریم فرهنگ و هنر بوده و مغایر با قوانین و ضوابط بین‌المللی است.
مرداسی تاکید کرد: با وجود تلاش آمریکا برای محروم کردن ایران از یک بازار 25درصدی، با توجه به تقاضای مردم آمریکا برای فرش دستباف ایرانی، تجار و بازرگانن راهی را برای ورود به این بازار خواهند یافت، ضمن آنکه تلاش می‌شود با حضور در بازارهای جدید و توجه جدی به بازارهای قدیم، خلاء اینگونه بازارها را  جبران کنیم.
 
*برنامه‌ریزی صادرات فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به برنامه‌ریزهای صورت گرفته برای صادرات 600 میلیون دلاری فرش دستباف در سال 90 اظهار داشت: در پنج ماهه اول سال‌جاری 182میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شده است و با توجه به برگزاری موفق بیستمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران – تهران انتظار می‌رود که هدف پیش‌بینی شده در صادرات فرش دستباف تحقق یابد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول