اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

سرشماری نفوس و مسکن را 205 نفر انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: فرماندار ‌پارس‌آباد گفت: سرشماری آبان ماه امسال نفوس و مسکن را 205 نفر در ‌پارس‌آباد انجام داده و عهده‌دار هستند.

سرشماری نفوس و مسکن را 205 نفر انجام می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در همایش توجیهی سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در پارس‌آباد اظهار داشت: این تعداد در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده و آماده آغاز سرشماری از دوم آبان ماه تا 22 این ماه هستند.
وی تصریح کرد:‌ به منظور آشنایی آمارگیران به نحوه و چگونگی سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات کلاس‌های فشرده‌ای برگزار شده و آخرین مرحله این دوره‌های آموزشی نیز طی دو روز در حال برگزاری است.
کریمی ابتکار دولت خدمتگزار را در کاهش زمان سرشماری از 10 سال به پنج سال را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که فاصله زمانی 10 سال در برنامه‌ریزی‌ها و ارایه آمار و اطلاعات جدید اختلال ایجاد می‌کرد، دولت تصمیم گرفت از امسال سرشماری هر پنج سال یک بار برگزار شود تا جدیدترین و به روزترین اطلاعات در اختیار متولیان به ویژه برنامه‌ریزان قرار گیرد.
این مسئول در ادامه هرگونه کار اضافی از سوی آمارگیران را به غیر از عهده‌داری مسئولیت اصلی ناشایست و غیرقانونی توصیف کرد و افزود: آمارگیران حق تبلیغ انتخاباتی و یا توزیع بروشورها و بیانیه‌های تبلیغاتی در هنگام مراجعه به منازل را ندارند و باید تمام حواس خود را برای انجام یک سرشماری دقیق و هدفمند داشته باشند.
وی اضافه کرد: سرشماری نفوس و مسکن بی‌بدیل‌ترین تأثیرگذاری را در برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه کشور دارد به طوری که این سرشماری نقش بسیار مهم در حرکت‌های رو به جلو با اهداف و برنامه‌های تعیین شده دارد.
کریمی در ادامه سخنان خود گفت: به دنبال اطلاع‌رسانی‌های انجام شده و به منظور همکاری و مشارکت عموم مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن 700 نفر در این شهرستان از طریق سامانه مرکز آمار ایران ثبت‌نام کردند.
به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد در ادامه افزود: برای افراد دعوت شده دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار شده تا این افراد با اطلاعات بیشتر در سرشماری امسال مشارکت کنند.
کریمی از اهدای کارت معتبر و لباس مخصوص آمارگیری به مأموران خبر داد و تصریح کرد: مردم باید با مشاهده کارت معتبر و لباس‌های مخصوص به آمارگیران اجازه دهند تا کارهای جمع‌آوری اطلاعات را انجام دهند و مطمئن باشند که آمار و اطلاعات آنها به هیچ عنوان در جاهای دیگر منتشر نمی‌شود.
وی با بیان این‌که طرح سرشماری امسال از دوم تا 22 آبان ماه همزمان با سراسر کشور در پارس‌آباد نیز اجرا می‌شود، خواستار همکاری تنگاتنگ شهروندان با مأموران سرشماری شد.
کریمی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: نتایج سرشماری هر چه قدر صحیح، متقن و مبتنی بر اطلاعات دقیق باشد به همان نسبت نتایج به دست آمده نیز درست و واقعی‌تر می‌باشد.
به گزارش فارس، نظیر این مراسم در شهرستان خلخال برگزار شد و فرماندار خلخال ثبت دقیق و پرس ‌و‌ جوی واقعی اطلاعات و آمار را از مهم‌ترین وظایف سرشماران نفوس و مسکن اعلام کرد.
ذبیح‌الله عبداللهی گفت: ‌در سرشماری سال 90 در خلخال 272 نفر متقاضی در سایت ثبت‌نام حضور یافته که از این تعداد 182 نفر موفق به ارایه مدارک شدند.
وی افزود: از این تعداد 130 نفر پذیرش شده و کار سرشماری را انجام می‌دهند.
عبداللهی رعایت اخلاق و منش اسلامی را در سرشماری از مهم‌ترین وظایف آمارگیران اعلام کرد.
فرماندار خلخال در ادامه تصریح کرد: پایه و اساس برنامه‌ریزی کشور سرشماری دقیق نفوس و مسکن است که کم دقتی در آن موجب ارایه آمار و اطلاعات غلط و مشکلات در برنامه‌ریزی‌ها می‌شود.
عبداللهی در پایان خواستار انجام کارها با نظم و برنامه‌ریزی مشکل در ایام سرشماری شد و از دستگاه‌های اجرایی خواست خودرو و وسیله نقلیه مورد نیاز را در اختیار آمارگیران قرار دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول