اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حرم حضرت معصومه (س):

حرم حضرت معصومه نیازمند 6 هزار خادم افتخاری است

خبرگزاری فارس: مدیر حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه آستانه حضرت معصومه (س) نیازمند بیش از 6 هزار خادم افتخاری است، گفت: خادمین آستانه کریمه اهل بیت (س) باید براساس نیازها بخش‌های مختلفی از خدمت را برعهده بگیرند.

حرم حضرت معصومه نیازمند 6 هزار خادم افتخاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد نظری در نشست تخصصی «زیارت، کارکردها و ضرورت‌ها» که در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد در پاسخ کسانی که به نورافشانی شب میلاد آستانه حضرت معصومه (س) اعتراض داشتند، بیان کرد: آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) برای عرض شادباش و احترام به این بانوی بزرگوار تصمیم گرفت در شب میلاد آن حضرت آسمان حرم را نورافشانی کند.
وی افزود: در این کار بدعتی وجود نداشت و تنها اهداف معنوی دنبال می‌شد و به دنبال آن بودیم که با شکفتن هر گل نور در آسمان با صدای صلوات و تکبیر مردم آستانه حرم را مزین کنیم.
مدیر حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به مطرح شدن برخی مطالب از سوی افراد ساده اندیش ادامه داد: این دلیل نمی‌شود که ما در شادمانی‌هایمان از چلچراغ و چراغانی استفاده نکنیم و کاممان را با حلاوت صلوات شیرین نکنیم.
وی تاکید کرد: از دیگر اهداف آستانه کریمه اهل بیت(ع) ایجاد شادی و شعف در میان مردم بود که ایجاد شد.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احترام هر چه بیشتر زائرین توسط خادمین حرم حضرت معصومه (س) تاکید و تصریح کرد: باید اخلاق و رفتار خادمین حرم کریمه اهل بیت (س) برای همه الگو باشد و ایشان در همه احوالات احترام زائرین را حفظ کنند.
وی بیان کرد: باید برنامه‌ای مدون برای خدمت به زائرین طراحی شود تا از زمانی که ایشان در صدد رسیدن به این مقصد هستند در آرامش باشند و امکان سرقت اموال زائران را در زائرسراها و مهمان پذیرها از افراد سودجو بگیرند.
مدیر حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: باید رفتار خادمان زیبنده حرم کریمه اهل‌بیت (س) بوده و با زائر رفتار مناسبی داشته باشند.
وی زائرین را مهمانان حضرت معصومه (س) عنوان و تصریح کرد: ما باید به عنوان خادم کریمه اهل بیت(س) از زائرین تکریم و آنان را به نحو مطلوبی پذیرایی کنیم تا برای رسیدن به روح معنوی برای زیارت با مشکل کمتری روبه‌رو شوند و درگیر دیگر دغدغه‌ها نباشند.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (س) نیازمند 600 نفر خادم است تا به صورت رسمی پذیرایی از کسانی را که برای زیارت حضرت معصومه (س) می‌آیند برعهده بگیرند.
وی افزود: آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (س) با وجود 180 خادم به پذیرایی از زائرین اهتمام دارد ولی این تعداد برای به دست گرفتن بخشی از خدمات در حرم باید در چند نوبت به صورت فشرده کار کنند تا بتواند بخشی از نیازهای آستانه را عهده دار شوند.
مدیر حرم حضرت معصومه (س) از درخواست‌های فراوان خدمت در آستانه کریمه اهل بیت (س) خبر داد و افزود: اکنون حدود یک‌هزار و 200 خادم افتخاری، افتخار استقبال، پذیرایی و خدمت رسانی به زائران خسته دل این آستان را دارند.
وی با بیان اینکه آستانه حضرت معصومه (س) نیازمند بیش از 6 هزار خادم افتخاری است، گفت: خادمین آستانه کریمه اهل بیت (س) باید براساس نیازهای حرم حضرت معصومه (س) بخش‌های مختلفی از خدمت را برعهده بگیرند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول