اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه کرامت در سرخرود صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش کتابت سخنان امام رضا و حضرت معصومه

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت همایش کتابت بیانات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) با حضور خوشنویسان برتر مازندران در مهدیه سرخرود برگزار می‌شود.

برگزاری همایش کتابت سخنان امام رضا و حضرت معصومه
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد همایش کتابت بیانات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا (ع) به مناسبت ایام دهه کرامت با تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخرود صبح امروز در مهدیه این شهر برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در مورد این همایش اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره در نظر گرفته شد که از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها کتابت سخنان گوهر بار حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است که افتخار میزبانی آن به سرخرود محمودآباد واگذار شد.
حمیدرضا کوزه‌گر تصریح کرد: 60 خوشنویس برتر از شهرهای استان مازندران در گردهم آمدند تا به نگارش سخنان ارزشمند این دو بزرگوار بپردازند.
کوزه‌گر خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار برتر خوشنویسان مازندران با حدود 40 اثر ماندگار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته که مایه خرسندی و سعادت است که برای نخستین بار آثار اساتید برتر استان را در یک جا گردهم آوردیم.
وی ادامه داد: آثار موجود در نمایشگاه در زمینه‌های نقاشی خط، تذهیب و خوشنویسی بوده که بیشتر آثار قرآنی و بعضی از اشعار شاعر بلند آوازه ایران نظیر حافظ شیرازی است.
کوزه‌گر با بیان اینکه در جمع این هنرمندان اساتید مشهوری حضور دارند، تصریح کرد: استاد شیرچی هنرمند برتر خوشنویسی کشور به این همایش دعوت شده که به دلیل کسالت همسرشان نتوانستند به این همایش بیایند ولی در جمع اساتیدی همچون استاد خسروی از اساتید برتر کشور و همچنین استاد مسلم تذهیب ایران استاد نائیج که با توجه به بیماری سخت خود نیز دعوت ما را پذیرفتند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد آثار استاد محمد نائیج را بی‌نظیر خواند و اذعان داشت: کارهای این استاد آملی نه تنها در کشور بلکه در خارج از ایران نیز علاقه‌مندان و مشتریان خاصی دارد و بارها در نمایشگاه‌های خارجی در معرض دید علاقه‌مندان به این هنرمند قرار گرفته است.
کوزه‌گر از همکاری بسیار مناسب شهرداری و شورای شهر و نیروی انتظامی شهر سرخرود برای برگزاری مطلوب این همایش استانی خبر داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین برنامه آینده این اداره را برگزاری همایش استانی تئاتر با موضوع نماز دانست و خاطرنشان کرد: این همایش با عنوان نیایش و نمایش در آبان ماه سال جاری به میزبانی محمودآباد برگزار می‌شود و از هم‌اکنون به فکر برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این همایش هستیم که این امر همراهی ستاد اقامه نماز به ویژه امام جمعه شهرستان را می‌طلبد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول