اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه(س) است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس ولایت‌مداری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت معصومه(س) عنوان کرد و خواستار معرفی بیشتر ابعاد شخصیتی این بانوای بزرگوار شد.

ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه(س) است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: شخصیت کریمه اهل بیت(س) از جنبه‌های مختلف علمی، شجاعت، عصمت، تعهد و ولایت‌مداری قابل مطالعه و بررسی است که تاکنون تنها بخش‌هایی از آن مطرح شده است.
وی ویژگی حمایت از ولایت و امامت حضرت معصومه(س) را قابل توجه برای تمام جامعه اسلامی اعم از زن و مرد دانست و افزود: ایشان برای حمایت و تعهد نسبت به امامت از شهر خود هجرت کرده و این مسیر طولانی از مدینه تا قم طی کرده است و جان خود را بر سر پیمان گذاشتند و این کار عظیم تنها از شخصیتی بزرگ و غیرقابل وصف برمی‌آید که تنها در سیره اهل بیت(س) و حضرت فاطمه زهرا(س)و حضرت زینب(س) می‌توان مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان بهترین الگو برای زنان و دختران در قم و نیز در جهان تشیع باشد که برای رسیدن به این هدف باید معرفت لازم نسبت به ایشان از طریق مطالعات و تحقیقات گسترده فراهم شود.
‌آشتیانی در ادامه به مقام عصمت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: کریمه اهل بیت(س) با وجود آنکه از 14 معصوم نیست ولی بر اساس روایات متقن از امام معصوم(ع) ایشان در زمره معصومین مطرح شده‌اند و اهل بیت(ع) چنین مقامی را برای ایشان قائل بودند.
وی ادامه داد: معصومه از عصمت آن حضرت گرفته شده و به دلیل این عصمت، او را معصومه نام نهاده‌اند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسان همواره در زندگی نیاز به الگو دارد و ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) بهترین الگو برای مسلمانان و شیعیان جهان هستند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول