اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س):

علما با زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) تهذیب نفس می‌کردند

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: زیارت ائمه ویژه عوام نیست بلکه علمایی چون علامه طباطبایی و ملاصدرا بارگاه قدسی حضرت معصومه(س) را زیارت کرده و روح خود را با معنویت تهذیب می‌کردند.

علما با زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) تهذیب نفس می‌کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام غلامعلی عباسی در نشست تخصصی "زیارت؛ کارکردها و ضرورت‌ها" که شنبه‌شب در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد به تبیین آداب زیارت ائمه معصومین (ع) پرداخت و اظهار داشت: زیارت معصومین(ع) مبتنی بر برداشت از حقیقت روح است و روح قدسی ایشان پس از خروج از بدن خاکی دارای حیثیتی حقیقی است و به همین دلیل بر عالم مادی می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی به تفصیل علامه محمدمهدی نراقی در کتاب جامع‌السعادات اشاره و بیان کرد: معصومین (ع) پس از رخت بر بستن از دنیای مادی به جهان آخرت از بدن ظاهری جدا می‌شوند و بر دنیا تسلط بیشتری پیدا می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند بر تمامی ممکنات احاطه پیدا کنند.
مدیر فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: پس از اینکه روح ائمه اطهار از بدن پاک و شریف ایشان جدا می‌شود می‌توانند تمام معجزات و کراماتی را که در زمان حیات داشتند به زائران خود عطا کنند و بر سرنوشت دنیایی ایشان تاثیرگذار باشند.
وی زیارت را نقطه اتصال بین خاک و افلاک، فرش و عرش دانست و گفت: وقتی به محضر مقدس ائمه (ع) می‌رویم این حس به ما دست می‌دهد که به سرچشمه فیض آسمانی رسیده‌ایم.
عباسی زیارت را سپردن جان به آفاق ملکوت در محضر نور دانست و تصریح کرد: کسانی که به زیارت ائمه (ع) می‌روند گویا به خانه دوستی می‌روند به همین دلیل شادمان هستند ولی وقتی برای زیارت به مزار پاک معصومین می‌روند به حالت‌هایی معنوی دست پیدا می‌کنند که این امر در خانه دوست ممکن نیست.
وی افزود: کسی که به زیارت ائمه (ع) می‌رود در هر قدم که برای رسیدن به مقصد بر می‌دارد هزار حسنه برای او می‌نویسند.
مدیر فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) ادامه داد: برخلاف آنچه عده‌ای تصور می‌کنند زیارت ائمه ویژه عوام نیست بلکه علما و بزرگانی چون علامه طباطبایی و ملاصدرا برای استمداد روح معنوی، بارگاه قدسی آن حضرت را زیارت می‌کردند روح خود را با معنویت تهذیب می‌کردند.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: ایشان فرمودند: "می‌شود امام سجاد (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین(ع) و حضرت زهرا (س) را با رفتن به زیارت فاطمه معصومه (س) در قم زیارت کرد.
عباسی گفت: وجود حضرت معصومه (س) بارش رحمت خدا بر مردم قم است اما باید توجه داشت باران معرفت در شوره‌زار موجب رویش گل نخواهد شد و تنها کسانی می‌توانند از وجود پر برکت ایشان استفاده کنند که دارای بصیرت و درک صحیح باشند.
وی بیان داشت: هر روحی نمی‌تواند وجود پربرکت حضرت معصومه (س) را درک کند بلکه برای رسیدن به فیض معنوی از وجود ایشان باید چشم دارای قوه بینایی باشد تا بتوان در پرتو خورشید هدایت راه را به درستی پیمود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول