اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

32 هزار خانوار در شهرستان نور سرشماری می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور گفت: 32 هزار خانوار در شهرستان نور سرشماری می‌شوند.

32 هزار خانوار در شهرستان نور سرشماری می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزش ماموران سرشماری شهرستان نور با تاکید بر اهمیت علم آمار، داشتن اطلاعات صحیح را برای تصمیم‌گیری مدیران لازم و ضروری دانست.
وی گردآوری اطلاعات، توصیف و تحلیل و تعمیم برای همه را از مراحل آماری ذکر کرد و گفت: در شش دوره قبلی طرح سرشماری از سال 35 که حدود 19 میلیون جمعیت آمارگیری شد و آخرین آن در سال 85 که بیش از 70 میلیون نفر سرشماری شدند، دورافتاده‌ترین نقاط ایران هم باید در این طرح دیده می‌شد.
معاون فرماندار نور خاطرنشان کرد: در آمارگیری بحث اشتغال، مسکن، سواد و... مد نظر است و مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌ریزان کشور همین آمارها است که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر به سزا دارد و برنامه‌ریزی بر این اساس خواهد بود.
معاون اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن شهرستان نور دقت، سرعت و کیفیت را شعار سرشماری امسال ذکر کرد و افزود: پیش بینی می‌شود 32 هزار خانوار در شهرستان سرشماری شوند که حدود 85 مامور به درب منازل مراجعه خواهند کرد و در مجموع  هر مامور 400 خانوار را زیر پوشش قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: 98 درصد آمارگیران بومی هر منطقه هستند که در بخش، دهستان و روستاهای خود آمارگیری می‌کنند و ضرورت دارد تا از کم‌شماری  بپرهیزند تا دچار مشکلات نشویم.
محمدی با اشاره به اینکه به روستای دارای 20 خانوار، شورا و به روستای دارای 50 خانوار دهیاری تعلق می‌گیرد ممکن است حساسیت‌های حریم جغرافیایی نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: تشخیص حریم و مرز روستا نقشه اعلامی در اختیار است.
معاون فرماندار نور بر رعایت شئونات اسلامی و اخلاق آمارگیران تاکید کرد و متذکر شد: شما به‌عنوان نمایندگان دولت به منازل مردم مراجعه دارید و رعایت اخلاق اسلامی ضروری است.  
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول