اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردل:

سرشماری منبع توزیع عادلانه منابع مالی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردل گفت: سرشماری منبع مهمی برای توزیع عادلانه منابع مالی و خدمات دولتی بین مناطق مختلف از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی است.

سرشماری منبع توزیع عادلانه منابع مالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسین مقیسه بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح کلاس‌های مرحله سوم آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این شهرستان اظهار داشت: عظمت ایران مرهون ولایت‌مداری و اعتقاد به بحث امامت و پیروی از آموزش‌های اسلامی و دینی است.
وی با بیان اینکه در کشور ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن تاکنون هر 10 سال یک بار با فرمان رئیس جمهوری اجرا می‌شد، گفت: با تصویب دولت در سال 86  در حال حاضر سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار انجام خواهد شد.
مقیسه نتایج سرشماری را منبع مهمی برای توزیع عادلانه منابع مالی و خدمات دولتی بین مناطق مختلف از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی برشمرد و گفت: برهمین اساس لازم است تا آمارگیران پرسش‌نامه‌ها را با دقت و صحت بیشتری تکمیل کنند.
امام جمعه اردل با بیان اینکه آمار یکی از شاخص‌هایی است که برنامه‌ریزان در تدوین برنامه به دقت می‌کنند، اظهار داشت: بدون توجه به آمار نمی‌شود برنامه‌ای را نوشت و آمار باید به عنوان یک ابزار بسیار مهم در دسترس برنامه‌ریزان باشد.
وی آمار را زبان گویای عملکرد مسئولان دانست و گفت: آمار  نشان می‌دهد مسئولان چه میزان در اجرای برنامه‌های خود موفق عمل کرده‌اند.
مقیسه با تاکید بر ضرورت همکاری و بسیج امکانات در هر چه اجرایی شدن سرشماری نفوس و مسکن، خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در ارائه نیرو، امکانات و وسائل نقلیه تمام همکاری لازم را داشته و مسئولان امر را در سرشماری به بهترین نحو ممکن یاری کنند.
وی تصریح کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تامین موارد خواسته شده در زمان اجرای شمارش نفوس و مسکن اهتمام داشته باشند چرا که هیچ‌گونه کوتاهی در این امر پسندیده نیست.
مقیسه با بیان اینکه اجرای سرشماری نفوس و مسکن نیازمند تلاش و همت است، گفت: این امر نیازمند آموزش افراد مرتبط نیز می‌باشد و در این بین این کار ملی نیازمند عزم ملی است.
مراسم افتتاحیه کلاس‌های مرحله سوم آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 امروز در اردل برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول