اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

40 درصد مصرف انرژی کشور در مراکز تولیدی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: 40 درصد مصرف انرژی کشور در مراکز تولیدی است که می‌توان یک سوم این مصرف را کاهش داد.

40 درصد مصرف انرژی کشور در مراکز تولیدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در همایش ملی اصلاح الگوی تولید و مصرف اظهار داشت: 40 درصد مصرف انرژی کشور در مراکز تولیدی است که می‌توان یک سوم این مصرف را کاهش داد. 
وی با بیان اینکه ایران در مصرف گاز جزو سه کشور نخست است، افزود: این نوع مصرف منطقی نیست و با ارائه راهکارهایی می‌توان آن را برطرف کرد.  
کمالی تصریح کرد: مصرف انرژی در ایران پنج برابر متوسط مصرف جهانی است.
وی با اشاره به تولید روزانه 15 میلیون تن زباله در ایران بیان داشت: می‌توان با بازیافت زباله‌ها به نفع کشور عمل کرد.
کمالی بیان داشت: 65 درصد آب در کرمان هدر می‌رود که در این زمینه باید اقداماتی برای اصلاح الگوی مصرف انجام شود.
وی افزود: سرانه مصرف برق در جهان یک‌ هزار کیلووات و در ایران 2 هزار و 900 کیلووات است. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان عنوان کرد: نظریه‌پرداز برتر اقتصاد جهان معتقد است، اگر طرح تحول اقتصادی در ایران اجرا شود، در هر سال 2 میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود، ایران رتبه 17 اقتصادی جهان را به دست می‌آورد و 47 درصد صرفه‌جویی اقتصادی در کشور به وجود می‌آید. 
کمالی گفت: تمام مدیران باید برای به سامان رساندن این طرح برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید در زمینه الگوی مصرف مجریان خوبی باشند، اظهار داشت: باید در زمینه الگوی صحیح مصرف خودسازی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
کمالی با تأکید بر اینکه ولایت دارای ابعاد بسیاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری باید در مسئله اقتصادی به عنوان رکن مهم الگوی تولید و مصرف، ولایتمداری خود را ثابت کنیم.
وی مشارکت مردم در به نتیجه رسیدن طرح‌ها را مهم دانست و اذعان کرد: قانونمند کردن بعضی از مسائل، اجرای قاطع قانون، آموزش و تمرین برای اصلاح الگوی تولید و مصرف مؤثر است.
کمالی به ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی و معدنی اشاره کرد و بیان داشت: کرمان می‌تواند طرح مناسبی در زمینه اصلاح الگوی تولید و مصرف را ارائه دهد تا به صورت الگوی ملی اجرا شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول