اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد؛

اهتمام دستگاه‌های فرهنگی به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم تلاش و اهتمام جدی دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی و در رأس آن صدا و سیمای مرکز قم، نسبت به نهادینه‌سازی فرهنگ صحیح صرفه‌جویی در جامعه تاکید کرد.

اهتمام دستگاه‌های فرهنگی به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین پروژه تولید پانل‌های خورشیدی خاورمیانه در قم اظهار کرد: این طرح گام ارزشمند و مؤثری در راستای استفاده از انرژی‌های نوین و تجدید شونده و همسو و منطبق با اهداف طرح هدفمندی یارانه‌ها است.
وی به مزایا و ویژگی‌های استفاده از انرژی‌های نو اشاره و تصریح کرد: توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش و فراهم کردن زمینه‌های کاربری این انرژی‌ها در مصارف عمومی، باید به جد از سوی دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار قم با اشاره به تشکیل نشست هم‌اندیشی پیرامون معرفی ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی در قم گفت: این صندوق فرصت بی‌نظیری را برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، صادرات و بازرگانی فراهم کرده است.
‌موسی‌پور با تاکید بر لزوم معرفی بیش از پیش قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی به اقشار هدف در استان قم، خواستار تشکیل کمیته‌ای ویژه برای شناسایی و بررسی طرح‌های دارای قابلیت استفاده از مزایای این صندوق و سرعت دادن به روند اعطای تسهیلات شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دستگاه‌ها در تحقق اهداف طرح هدفمندی اشاره و تاکید کرد: در زمینه طرح هدفمندی و بهینه‌سازی مصرف و اصلاح روش‌ها دستگاه‌های استان باید در دو بخش درون و برون سازمانی برنامه مدونی را به دبیرخانه ستاد هدفمندی استان ارائه کنند.
استاندار قم با اشاره به شرایط خشکسالی و بحران کم آبی در قم، لزوم یک برنامه‌ریزی جدی و عملیاتی در زمینه مدیریت آب و کاهش مصرف آن در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای طرح جدا‌سازی آبیاری فضاهای سبز پارک‌ها و بوستان‌ها و ادارات و سازمان‌ها از شبکه آب شرب شهری تاکید کرد.
‌موسی‌پور اصلاح فرهنگ صحیح مصرف در همه بخش‌های جامعه را امری مهم و از الزامات طرح هدفمندی یارانه‌ها برشمرد و گفت: عمده مسؤلیت ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه بر عهده دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی استان و در رأس آن صدا و سیمای مرکز قم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بهینه‌سازی مصرف و تغییر عادات مصرفی امری فرهنگی و زمان بر است، گفت: جهت‌گیری برنامه‌های مختلف صدا و سیما به ویژه گزینش، تولید و پخش سریال‌ها، گزارش‌ها و متون برنامه‌های رسانه‌ای، باید مروج فرهنگ صحیح مصرف و عاری از جلوه‌های اسراف و تبذیر باشد.
استاندار قم در پایان با بیان اینکه در بودجه سال جاری، اعتبار خوبی برای گازرسانی به صنایع پیش‌‌بینی شده است، بر لزوم همکاری و همفکری دستگاه‌های مسئول در زمینه حل مشکل گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان تاکید کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول