اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هماهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد؛

گشایش جشنواره رایانه‌ای «روز بازی» در دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: با هماهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه و جشنواره یارانه‌ای «روز بازی» آبان ماه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

گشایش جشنواره رایانه‌ای «روز بازی» در دانشگاه مازندران
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس در بابلسر با اشاره به برگزاری نمایشگاه روز بازی در سطح دانشگاه‌های استان مازندران توسط این انجمن در آبان ماه سال جاری گفت: امروزه شاهد رشد بیش از پیش صنعت ـ هنر بازی‌سازی در جهان و ایران هستیم.
حمزه آزاد خاطرنشان کرد: این پیشرفت و محبوبیت به حدی رسیده که شاهد سبقت گرفتن این صنعت از هالیوود هستیم.
دبیر انجمن علمی بازی های رایانه‌ای دانشگاه مازندران بیان داشت: این آمار به ما نشان می‌دهد که مقوله بازی‌های رایانه‌ای امروزه از چارچوب سرگرمی فراتر رفته و از آن به عنوان ابزاری برای ترویج فرهنگ، آموزش و مطالبی از این قبیل استفاده می‌شود.
وی یادآور شد: کشور ما نیز با تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دستور مقام معظم رهبری در سال 85 تا به امروز رشد قابل توجهی در صنعت ـ هنر بازی‌سازی کرده است چنانچه شاهد تولید بازی‌های فاخری در کشور بوده‌ایم که در جشنواره‌های بین‌المللی مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفته است.
دبیر انجمن بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در اردبیهشت ماه سال 90 گفت: قطعا این اقدام مناسب زمینه‌ساز برای رشد هرچه بیشتر بازی‌سازی در ایران خواهد بود.
وی افزود: در همین راستا ما تصمیم گرفتیم تا جشنواره و نمایشگاهی یک روزه با نام «روز بازی» در سطح دانشگاه‌های استان مازندران برگزار کنیم تا ما هم به نوبه خود قدمی در مسیر پیشرفت بازی‌سازی در ایران برداریم.
آزاد در ادامه گفت: نمایشگاه سه روزه «روز بازی» در راستای آشنایی دانشجویان و مخاطبان با فناوری‌های روز دنیا در زمینه طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و همچنین دستاوردهای ملی در این حوزه است.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلف از قبیل بخش تولیدات، فناوری‌ها، بازی و سرگرمی و مسابقات، دنیای بدون بازی‌های رایانه‌ای، دانشجویی و کارگاه‌های تخصصی است.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران تصریح کرد: در بخش تولیدات شاهد حضور بازی‌سازان ایرانی و دستاوردهای آنان خواهیم بود، بخش فناوری‌ها نیز مربوط به تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روز دنیا در زمینه بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.
وی گفت: بازی، سرگرمی و مسابقات یکی از بخش‌های مهیج« روز بازی» است که در کنار بخش‌های دیگر اجرا می‌شود.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران اظهار داشت: یکی از بخش‌های متفاوت این نمایشگاه، بخش دنیای بدون بازی‌های رایانه‌ای است که هدف از این بخش فراهم آوردن فضایی شاد و سالم برای مخاطبان با بهره مندی از سرگرمی‌های بدون بازی‌های رایانه‌ای است.
وی اضافه کرد: در بخش دانشجویی نیز بازی‌های ساخته شده توسط دانشجویان که فراخوان آن از قبل به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود، رونمایی می‌شود که در پایان جشنواره به برترین آثار هدایایی اهدا می‌شود.
آزاد اهداف برگزاری این نمایشگاه را بالا بردن سطح علمی دانشجویان در زمینه صنعت ـ هنر بازی‌سازی، آشنایی با دستاوردهای ملی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت ـ هنر بازی‌سازی در ایران، ترویج فرهنگ صحیح استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، زمینه‌ای برای شکوفایی دانشجویان بازی‌ساز و علاقه‌مندان و در حالت کلی زمینه‌سازی برای پیشرفت روزافزون کشور در این زمینه عنوان کرد.
وی گفت: کارگاه‌های تخصصی نیز در کنار نمایشگاه برپا می‌شود که به بررسی بازی‌های رایانه‌ای و ساخت آنها توسط اساتید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پرداخته می‌شود.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران در پایان خاطرنشان کرد: امکاناتی از قبیل کنسول‌های بازی، تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نمایشگاه توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فراهم می‌شود.
به گزارش فارس، نمایشگاه و جشنواره روز بازی از 2 تا 4 آبان ماه سال جاری به مدت سه روز در دانشکده علوم پایه دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول