اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه کشور؛

تمام فرآیند‌های انتخاباتی مجلس کاملا رایانه‌ای برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: از سوی وزارت کشور مقرر شده که در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه کل کشور تمام فرآیندهای انتخاباتی به‌صورت کاملا رایانه‌ای برگزار می‌شود.

تمام فرآیند‌های انتخاباتی مجلس کاملا رایانه‌ای برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد سربخشیان صبح امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: در انتخابات مجلس نهم، استفاده از روش‌های الکترونیکی، بسیار مورد توجه بوده و سیستم‌ پیشرفته‌ای در این خصوص طراحی شده است.
وی گفت: سیستم جامع انتخابات طراحی شده در وزارت کشور دارای 25 فرآیند بوده که از مجموع مورد نظر، 24 فرآیند در تمام حوزه‌های انتخابیه به‌صورت الکترونیکی و در حوزه‌های پایلوت نیز همه 25 فرآیند مذکور از جمله مرحله رای گیری به صورت کاملا الکترونیکی اجرا خواهد شد.   
 
بی‌طرفی در اجرای انتخابات یک اصل مورد تاکید است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه انتخابات را یک امتحان بزرگ برشمرد و افزود: انتخابات یک فرصت با ارزش برای مشارکت مردم در اداره کشور و تحکیم و تثبیت پایه‌های نظام است.
پرویز آژیده با تاکید بر فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات مجلس نهم، ایجاد فضای امن و سالم را برای برگزاری یک انتخابات بانشاط ضروری دانست.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: دشمن برای دلسرد کردن مردم از حضور در صحنه انتخابات، از روش‌های مختلفی از جمله ایجاد اختلاف و شبهه‌افکنی در جامعه به‌خصوص شبهه تقلب در انتخابات استفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: اجرای مطلوب و سالم انتخابات موجب یأس دشمنان و خوشحالی مردم مومن خواهد شد.
آژیده همچنین مجریان قانون و ناظران انتخابات را به بی‌طرفی فراخواند و گفت: بی‌طرفی در اجرای انتخابات یک اصل مورد تاکید است و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.
وی افزود: در اجرای انتخابات باید مصالح اسلام و نظام مد نظر قرار گرفته و از منویات و اغراض شخصی پرهیز شود.
جانشین رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی هم در این جلسه ضمن ابلاغ احکام اعضای ستاد انتخابات مجلس نهم در استان، به تشریح وظایف و برنامه‌های این ستاد پرداخت.
حسن روستایی همچنین از تاکید ویژه ستاد انتخابات کشور به امر آموزش مجریان و ناظران انتخابات آینده خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش از خصوصیات اصلی و مورد توجه وی‍ژه این دوره از انتخابات است. 
در ادامه این جلسه اعضای کمیته‌ها ضمن تشریح سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور،  در خصوص تدابیر لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات در استان بحث و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.
نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول