اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان قزوین:

سرشماری موجب توزیع عادلانه منابع مالی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قزوین گفت: نتایج سرشماری نفوس و مسکن در اداره امور کشور بسیار تأثیرگذار است و نتایج آن منبع توزیع عادلانه منابع مالی و خدماتی در سطح کشور است.

سرشماری موجب توزیع عادلانه منابع مالی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید میربها ظهر امروز در مراسم افتتاح دوره آموزشی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی، بار دیگر در آستانه برداشتن گامی بلند برای ساختن کشور قرار گرفتیم و با اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌رویم تا آینده‌ای روشن برای خود بسازیم.
وی افزود: سرشماری یکی از عمده‌ترین راه‌های شناخت ویژگی‌های کشورها برای برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های ملی است، سازماندهی سرشماری امر خطیری است که جز با مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
فرماندار شهرستان قزوین اضافه کرد: در حقیقت سرشماری، آینه‌ای است که تصویر ما را به خودمان باز می‌تاباند و در این بازتاب، تصویری از واقعیت‌های موجود به دست می‌آید و با شناخت کمبودها و راه‌های برنامه‌ریزی شده برای حل کاستی‌ها حرکت می‌کنیم.
وی عنوان کرد: با وجود اینکه سرشماری به‌عنوان سرشماری تمام شهروندان یک کشور تعبیر می‌شود و از دیرباز مورد توجه کشورهای جهان بوده است و همواره دولت‌ها تلاش کرده‌اند تا از این طریق تعداد جمعیت خود را جمع‌آوری کنند ولی اهمیت سرشماری فقط در شمارش مردم خلاصه نمی‌شود بلکه شامل گردآوری طیف وسیع اطلاعات در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، مسکن خانوارها و برخی از ویژگی‌های عمده مرتبط با آن خواهد بود.
میربها یادآور شد: سرشماری، مسئولان و تصمیم‌گیران کشور در تمامی سطوح بر آن می‌دارد که تا برای برنامه‌ریزی بهتر برای کشور به این منبع با ارزش رجوع کنند.
وی تصریح کرد: نتایج سرشماری نفوس و مسکن در اداره امور کشور بسیار تأثیرگذار است، در واقع نتایج این سرشماری مأخذ و منبع توزیع عادلانه منابع مالی و خدماتی دولت و تعیین تعداد نمایندگان مناطق در مجامع قانون‌گذاری در سطح کشور است.
فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: همچنین دستیابی به اتفاق نظر عمومی در مورد اولویت‌ها در زمینه‌های مختلف بدون تکیه بر آمار و نتایج سرشماری غیرممکن است؛ ایران کشوری وسیع است و برنامه‌ریزی برای توسعه کشور در تمام زمینه‌ها در چنین گستره وسیعی بدون در دست داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام درباره جمعیت و ساختار جمعیت میسر نخواهد بود.
وی با اشاره به تعداد مأموران طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان قزوین خاطر نشان کرد: 885 نیروی انسانی و 143 خودرو در شهرستان قزوین از دوم آبان تا 23 آبان‌ماه جاری این طرح را انجام می‌دهند.
میربها با اشاره به تاریخچه سرشماری در کشور توضیح داد: سرشماری در ایران از سال 1335 و هر 10 سال یک بار انجام می‌شد اما با توجه به اینکه کشور ما در مرحله گذر به سوی توسعه است و از آنجا که این گذر با تغییرات وسیع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همراه است بنابراین هر اندازه که بتوان باید اطلاعات و آمار دقیق‌تر و به روزتری را تهیه کرد تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری در سطح کلان داشت.
میربها خواستار رعایت نظم، دقت در عمل، آراستگی ظاهری، رعایت حجاب اسلامی، احترام به شهروندان و حفظ اسرار و اطلاعات مردم از سوی تمام عوامل ستاد اجرایی این طرح شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول