اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار استانداری مازندران:

70 نوع اطلاعات از پرسش‌نامه سرشماری کسب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران گفت: از پرسش‌نامه خانوار طرح سرشماری نفوس و مسکن سال جاری، 70 قلم اطلاعات به دست می‌آید.

70 نوع اطلاعات از پرسش‌نامه سرشماری کسب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، غلامرضا رشیدی شامگاه پنجشنبه در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر با محوریت سرشماری نفوس و مسکن سال 90، این طرح را گامی برای فراهم کردن نیازهای اطلاعاتی جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: سرشماری‌ها آیینه‌ای هستند که بازتاب مشارکت عمومی و واقعیت‌های جامعه را به تصویر می‌کشند.
رشیدی با بیان اینکه ما می‌توانیم با این بازتاب‌ها برنامه‌های توسعه را تبیین و فراهم سازیم، اظهار داشت: سرشماری امسال، چهارمین سرشماری بعد از انقلاب و هفتمین سرشماری کشور است که بعد از آخرین سرشماری در سال 85 تحولات زیادی در ساختار جمعیتی کشور به وجود آمد و نیاز به جمع آوری آمار و سرشماری جدید را در هر پنج سال به تصویب هیئت وزیران رساند.
وی از تشکیل سه شهرستان و شش شهر جدید در مازندران از سال 85 تاکنون خبر داد و تاکید کرد: این وضعیت نیازمند ارائه ساختار جمعیتی جدید است تا با استفاده از این اطلاعات، برنامه‌ها و سندهای توسعه استان برای بیش از 900 هزار خانوار مازندرانی فراهم شود.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران با بیان بحث توزیع عادلانه ثروت و در آمد مطرح کرد: ارائه آمار درست در این طرح ، فاصله دهک‌ها را کمتر می‌کند.
رشیدی یادآور شد: 141 کلاس آموزشی در استان مازندران تشکیل می‌شود تا به آموزش مجریان و ماموران سرشماری بپردازد که در قائمشهر 14 کلاس برای آموزش 300 نفر در مرکز تربیت معلم این شهر اختصاص داده شد.
وی با اشاره به آغاز کلاس‌های آموزشی از 16 آبان ماه جاری تصریح کرد: 70 قلم اطلاعات سرنوشت‌ساز در قالب یک پرسش نامه از خانوار کسب می‌شود که نیازمند همت بالای خانوار برای مشارکت در طرح و ارائه درست و دقیق آمار خانواده خویش است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول