اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد:

حضور 190 نفر در سرشماری صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از حضور 190 نفر مامور عوامل اجرایی و ستادی در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان خبر داد.

حضور 190 نفر در سرشماری صومعه‌سرا
کریم شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به اجرای طرح ملی و مهم سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: سرشماری و آمارگیری نفوس و مسکن طرحی آشنا و حیاتی برای مردم است که طبق قانون در سال‌هایی مشخص در سراسر کشور انجام می‌شود.
وی اجرای طرح مذکور را مستلزم همت و عزم بلند و همکاری تمام نهادها و ارگان‌ها با یک دیگر دانست و گفت: موفقیت در آمارگیری ملی امری مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت و آینده ایران اسلامی است.
فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در زمان اجرای طرح سرشماری شهروندان باید آماده حضور ماموران سرشماری در منازل خود باشند تاکید کرد: این آمادگی و ارائه اطلاعات سریع‌تر به ماموران کمک بزرگی به اجرای زود و دقیق‌تر این طرح می‌کند.
وی رابطه دولت با مردم و بالعکس در جامعه امروز را یک رابطه دینی برخاسته از مهر، تلاش و رضایت‌مندی دانست و افزود: اجرای طرح سرشماری نوعی از این رضایت‌مندی برای توسعه و پایداری بیشتر است.
شعبانی نفش حکومت‌های گذشته را برخاسته از دیکتاتوری، زور و استکبار توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ارتباط دوستی و نزدیکی را بین مردم و مسئولان برقرار کرده تا مشارکت‌ها و مداخله مردم در امور مختلف مربوط به خود محکم‌تر و مضاعف‌تر شود.
وی اجرای طرح آمارگیری تا سال 85 در کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: این موفقیت نتیجه مشارکت و همکاری مردم با دولت است.
فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به انجام طرح سرشماری در این شهرستان یادآور شد: امسال 190 مامور به همراه عوامل اجرایی و ستادی در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در صومعه‌‌سرا حضور و مشارکت دارند.
وی نقش شوراهای اسلامی و دهیاران را در اجرای این طرح در مناطق روستایی و آبادی‌های صومعه‌سرا مهم خواند و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها به عنوان نهادهای مشارکتی دولت باید فضای رقابتی سالمی را در روستاها ایجاد کنند.
شعبانی با اشاره به آمارهای اخذ شده در طرح سرشماری سال 85 در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این آمارها در بخش‌ها و مناطق صومعه‌سرا و با حساسیت و دقت بالایی جمع‌آوری شده است.
این مسئول جمعیت صومعه‌سرا طبق سرشماری سال 85 را بالغ بر 130 هزار و 802 نفر عنوان کرد و عنوان کرد: از این تعداد 37 درصد جمعیت ساکن در شهر و 63 درصد آن ساکن در مناطق روستایی هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد جمعیت سرشماری شده، بالغ بر 79 درصد جمعیت باسواد صومعه‌سرا هستند که بیش از 84 درصد باسوادان را مردان تشکیل می‌دهند.
شعبانی به بخش اشتغال و جمعیت فعال صومعه‌سرا اشاره کرد و اذعان داشت: از 44 هزار و 26 نفر جمعیت فعال 10 سال به بالا، بالغ بر 78.9 درصد شاغل و 21.1 درصد بیکار هستند.
این مسئول وجود 260 مدرسه، 70 خانه بهداشت، پنج کتابخانه عمومی، بالغ بر 64.9 درصد مناطق دارای انشعاب آب شرب بهداشتی و... را از دیگر آمارهای اخذ شده از اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در صومعه‌سرا اعلام کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول