اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اردبیل:

2 هزار نفر کار سرشماری را در اردبیل عهده‌دار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اردبیل گفت: 2هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن امسال عهده‌دار وظیفه و مسئولیتی سنگین هستند.

2 هزار نفر کار سرشماری را در اردبیل عهده‌دار هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی یعقوبی در جلسه شورای اداری کوثر که با حضور مسئولان این شهرستان در فرمانداری گیوی برگزار شد، اظهار داشت: هفتمین سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان ماه در نقاط مختلف استان اردبیل همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و این کار تا 22 آبان ماه به صورت مستمر و مداوم ادامه می‌یابد.
وی تصریح کرد: در سرشماری نفوس و مسکن امسال در قالب چهار فرم بیش از 100 مورد آمار و اطلاعات از خانوارها در حوزه جمعیتی و مسکن جمع‌آوری شده و در نهایت در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.
یعقوبی با یادآوری این‌که اطلاعات جمع‌آوری شده در این آمارگیری بدون کمترین دست‌کاری و یا درج به بیرون با امانتداری مناسب در اختیار دستگاه‌های برنامه‌ریز قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: هیچ کس حق سوءاستفاده و بهره‌برداری فردی و شخصی از این اطلاعات را ندارد و به یقین افراد شرکت‌کننده در این طرح نیز آموزش‌های لازم را برای جمع‌آوری اطلاعات و نگهداشت اسناد گذراندند.
این مسئول اضافه کرد: در اجرای این طرح 400 نقطه شهری و 3 هزار و 800 نقطه روستایی از طریق آمارگیران استان برآورد مسکن و جمعیت می‌شوند.
وی در ادامه به اهمیت موضوع سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کشورمان در برنامه‌ریزی‌های افق 1404 به آمار و اطلاعات درست و پایه‌ای صحیح نیاز دارد تا برای رسیدن به آن اهداف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان این‌که با عنایت دولت خدمتگزار زمان اجرای آمارگیری نفوس و مسکن به کمتر از پنج سال تعدیل شده است، گفت: اجرای هر پنج ساله این سرشماری سبب می‌شود تا آخرین اطلاعات و آمار در دست مسئولان و مدیران باشد.
به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار شهرستان کوثر نیز از برگزاری سه دوره آموزشی برای مأموران سرشماری خبر داد.
سعدالله رئیس‌ساداتی با یادآوری این‌که امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اعزام اکیپ‌های آمارگیر مهیا شده است، افزود: ما از تمام دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم امکانات خود را در مدت 20 روز در اختیار ستادهای سرشماری قرار دهند تا این مأموریت به شکل مناسب و مفید اتفاق بیفتد.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: معتقد هستیم اگر آمار و اطلاعات دقیق و صحیح از سوی مردم با اعتمادآفرینی جمع‌آوری و استحصال شود، بهتر می‌توانیم زمینه رشد و بالندگی کشور را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول